تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 11:31
334 بازدید
کد خبر : 4607

مرحله نخست آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری کلید خورد

مرحله نخست آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری کلید خورد
مرحله نخست عملیات آبرسانی به پنج روستای شهرستان ری با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران امروز دوشنبه کلید خورد.

آوای ری آنلاین: حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران در این مراسم گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به پنج روستای شهرستان ری آغاز شد و ظرف چهار ماه قرار است مشکلات آب آشامیدنی این روستاها با سه هزار و ۹۰۰ متر لوله گذاری حل شود.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای قاسم آباد تهرانی، کریم آباد، عباس آباد علاقبند، علی آباد قیصریه و گلتپه کبیر روستاهایی هستند که از این نعمت بهره مند می شوند.

محسن اردکانی مدیرعامل آبفای استان تهران هم در این مراسم گفت: طی ۵۰ سال اخیر منابع آب آشامیدنی به کمترین حد خود رسیده است.

وی ادامه داد: ۳۰ میلیون متر مکعب نسبت به پارسال حجم آب کمتر شده اما ظرفیت تصفیه خانه ششم را داریم افزایش می دهیم تا جبران کمبودها شود.

به گفته اردکانی، ۲۵۰ لیتر مصرف آب آشامیدنی هر تهرانی در روز که از تمام کشورهای منطقه بیشتر است و اگر ۱۰ درصد هم صرفه جویی کنیم مشکلات بشیار کمتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم همراهی کنند تا خشکسالی با مصرف صحیح آب آشامیدنی مدیریت شود.

اردکانی یاداور شد: طرح امروز هم بر این مبنا است که همان کیفیت آبی که به شهر می دهیم به روستا ارائه کنیم.

کم آبی در دماوند و شمیرانات

استاندار تهران هم این پروژه را بسیار مناسب دانست و گفت: آب مایه حیات است و امروز به عنوان کالای راهبردی محسوب می شود؛ میانگین ۲۵۰ لیتر مصرف آب آشامیدنی توسط شهروندان یک فاجعه است چراکه اگر آمار را به حد نرمال نرسانیم برای قطره ای آب باید فرسنگ ها راه برویم.

علیرضا فخاری افزود: آنچه که ما توان داریم پشت سدها نگه داریم همان هایی است که می بینید و در مناطقی مثل دماوند و شمیرانات با کم آبی مواجه هستیم.

به گفته این مسئول، آبرسانی به روستاها و بازگشت مردم به این مناطق مهم است و باید برای آن ظرفیت سازی کرد؛ نظام آب و فاضلاب ما فرسوده و کهنه است و بخشی که در سدها هدر می رود حتی به شمار نمی آید.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در موضوع آب مهم است و حتی می توان بروشورهایی به در خانه ها ببریم تا مصرف صحیح آب را به مردم گوشزد کنیم.

فخاری این را هم گفت که باید کنتور آب آپارتمان ها هم جدا تا میزان مصرف خانوارها مشخص شود و این گونه نباشد که برخی از این میزان آب سوء استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار