تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 20:40
187 بازدید
کد خبر : 5369

کاشت ۱۲٠ درخت به یاد شهدای شهرستان ری و باقرشهر

کاشت ۱۲٠ درخت به یاد شهدای شهرستان ری و باقرشهر
همزمان با روز درختکاری و در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت ، ۱۲۰ اصله نهال به یاد و نام شهدا و حضرت امام حسین (ع) در باقرشهر کاشته شد.

آوای ری آنلاین: مهدی باب الحوائجی فرماندار شهرستان ری، در آیین روز درختکاری در منطقه باقر شهر این شهرستان اظهار داشت: امروز به نام نامی شهدا درختانی مانند آن سرو قامتان و استوار خواهیم کاشت که به نسل آینده یادآوری کنیم که همواره باید یاد و نام شهدا را گرامی بداریم.

۹۰ درصد فضای سبز موجود در شهر باقرشهر با آب غیر شرب آبیاری می شود

شهردار باقر شهر هم در این آیین گفت: سنت هایی که به ما اضافه شده وارداتی است ولی سنت درختکاری قدمت دیرینه در ایران دارد و ما به خودمان افتخار می کنیم در شهر باقرشهر مردم فرهیخته ای داریم که برغم این فضای نامناسبی که هست حضور خوبی پیدا کردند و در روز درختکاری برای این امر وقت گذاشتند.

وی افزود: ما در باقر شهرحدود ۱۴ بوستان و ۹۰ هکتار عرصه فضای سبز شهری داریم، سرانه کشوری فضای سبز ۱۲ مترمربع هست اما باقرشهر ۱۳/۵ مترمربع است که البته استانداری تهران این سرانه را ۱۵ مترمربع رسانده است.

همتی تصریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز سبب می شود تا از آلایندگی های متعدد و متنوعی که وجود دارد جلو گیری شود و با جنگل کاری که در این شهرک انجام شده بتوانیم در آینده نیز این کار را با جدیت ادامه دهیم.

شهردار باقر شهر گفت: ۹۰ درصد فضای سبز موجود در شهر باقرشهر با آبیاری تحت فشار و قطره ای است و همه ۹۰ هکتار عرصه فضای سبز از آب غیر شرب است من در شهرها کمتر دیده ام که بتوانند آبیاری فضای شهرشان را از اب غیر شرب تامین کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار