تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1402 - 10:12
599 بازدید
کد خبر : 4359

رضا کوشککی

آسیاب به نوبت…

آسیاب به نوبت…
سردبیر کانال اطلاع رسانی "روایت اول" طی یادداشتی با انتقاد از شیوه نوشتاری و هرزه نگاری برخی از افراد بی هویت و بی اصالت، این افراد را مانع ارتقاء و پیشرفت شهرستان ری «قبله تهران» دانست.

آوای ری آنلاین: معروف است که تاریخ برای کسانی که از آن درس نمی گیرند تکرار می شود، کسانی که حرمت پیشکسوت را رعایت نمی کنند، محکوم به تجربه کردن شرایط مشابهی هستند و دست روزگار بدون شک چنین افرادی را در شرایطی قرار می دهد تا خود به عمق اشتباهی که انجام داده اند پی ببرند.

احترام به بزرگتر، یکی از ارزش های ناب و اصیل ایرانیان در کنار تاکیدات دینی به شمار می آید، احترامی که حرمت ها را حفظ می کند، ارزش ها را در جای خود می نشاند و می تواند رأفت و محبت میان افراد را تعمیق بخشد، اما وقتی سایه این حفظ حرمت و احترام کمرنگ می شود، به تدریج اختلافات و بی احترامی ها خود را نشان می دهد.

بر هیچ کسی پوشیده نیست که اگر شخصی به جایگاه والای انسانی دست یافت، در سایه احترام و درس آموزی از بزرگان و رعایت اخلاق بود، همانگونه که بسیاری از شهدا و مشاهیر تاریخی و دینی کشور اینگونه بوده اند و برای دیگر افراد به الگویی برجسته تبدیل شده اند.

اما حفظ احترام مانع از انتقاد و بیان خطا و اشتباه نیست، انتقاد راه و روش خود را دارد و باید در چارچوب خاصی مطرح شود به گونه که موجب آبروریزی یا هتک حرمت اشخاص نشود، متاسفانه برخی انتقاد را با توهین و بی احترامی اشتباه می گیرند در حالی که نباید فراموش کنند اگر خلیفه کشی باب شود نوبت به علی هم می رسد!

قطعا در میان پیشکسوتان و صاحبان تجربه، در کشور ایران اسلامی رعایت احترام رزمندگان و جانبازان از ارزش و حرمت بیشتری برخوردار است، افرادی که جان و جوانی خود را صرف دفاع از کشور کرده اند و اجازه تعدی به دشمنان نداده اند.

این روزها اما در شهرستان ری شاهد لگدمالی چنین ارزشهایی هستیم، خدمت در شهرستان ری به دلیل وجود منابع مالی، موقعیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از چنان حساسیت و اهمیتی برخوردار است که دولتمردان به راحتی اشخاص را برای تصدی پست های گوناگون آن انتخاب و منصوب نمی کنند، در حالی که برخی با بی انصافی برای تصاحب چنین مناصبی گاه دست به هر اقدامی می زنند بدون آنکه به خاطر داشته باشند، اصل و اساس این مسئولیت ها خدمت رسانی به مردم است.

در صورتی که این شهرستان در دوره هایی به علت همین رقابت جویی میان برخی افراد بدون مد نظر قراردادن تبعات و اهمیت خدمت رسانی به مردم، از بسیاری جهات در عقب ماندگی به سر برده و بخش های مختلف آن از محرومیت های گوناگون رنج می برد.

عده ای سادگی و بی تکلف بودن را در صفتی دیگر تعبیر می کنند، خدمات و گذشته افراد را هرچند در دفاع مقدس یا حفظ امنیت نادیده می گیرند و به خود اجازه می دهند، اینها را تمسخر کنند؛ چنین اتفاقاتی باید در حافظه جوانان انقلابی شهرستان ری ثبت شود تا راوی آنها برای آیندگان باشند که چگونه ارزشهایی که می توانست فرصتی برای خدمت به مردم باشد، توسط عده ای دست خوش تمسخر و سخنان هجو گردید و حرمت ها شکسته شد.

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار