تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 16:37
363 بازدید
کد خبر : 4252

تحقق وعده فرماندار ویژه ری در برخورد با نانوایان متخلف

تحقق وعده فرماندار ویژه ری در برخورد با نانوایان متخلف
دستور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در زمینه مقابله با تخلفات حوزه آرد و نان با جدیت دنبال شد، تا آنجا که با دریافت نخستین گزارش های مردمی، بازرسان و مدیران شهرستانی برای برخورد با متخلفان وارد میدان شدند.

آوای ری آنلاین: تعداد ۲۰ نفر بازرس، مدیر، معاون فرماندار و نماینده بسیج اصناف گرد هم آمدند و به بررسی گزارش های مردمی دریافت شده با شماره پیامکی اعلامی از سوی فرماندار ویژه شهرستان ری، پرداختند.

این گروه ۲۰ نفره در قالب چهار تیم پنج نفره به سراغ نانوایی های مورد اشاره مردم رفتند و با ارزیابی تمامی فعالیت نانوایان معرفی شده، تخلفات اعلامی را کشف کردند.

ورود بی خبر و دور از انتظار بازرسان و مدیران شهرستانی در حالی که معاونان فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در میان آنان بودند، بسیاری از واحدهای صنفی متخلف را غافلگیر کرد.

در این دوره برخلاف روال مرسوم که بازرسی ها در ساعات صبح و طول روز انجام می گرفت، بازرسان و معاونان فرماندار در ساعتی وارد میدان شدند که آفتاب غروب کرده بود و هیچ شخصی انتظار فعال بودن بازرسان وناظران را نداشت.

کم فروشی، استفاده از جوش شیرین، فروش اجباری نان، وزن کم چانه، نارضایتی مشتریان از کیفیت نان و در برخی موارد گران فروشی از جمله تخلفاتی بود که در این نظارت ها کشف و ثبت شد.

ورود ضربتی ناظران شهرری به بازار آرد و نان با دستور فرماندار

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری در همین زمینه اعلام کرد: حسب دستور فرماندار محترم مبنی بر اینکه از عملکرد نانوایی های سطح شهرستان بازرسی انجام گیرد، چهار تیم با حضور معاونان فرماندار، روسای ادارات، بسیج اصناف، تعزیرات و بازرسان اداره صمت شهرستان ری در سطح شهر به نظارت از این واحدهای صنفی پرداختند.

مهدی قهرمانی ادامه داد: ایجاد اختلال در جریان پخت نان به عنوان قوت قالب مردم خط قرمز ماست، از همین رو اگر نانوایان به درستی و بر اساس اصول، نان را به دست مردم برسانند قطعا مورد تشویق نیز قرار می گیرند اما با هر نوع تخلفی در این زمینه با جدیت برخورد می کنیم.

وی اظهارکرد: کاهش ساعات پخت یکی از تخلفاتی بود که مردم گزارش کردند که عملکرد نانوایان بر همین اساس بررسی می شود و اگر صحت آن تایید شود، حتما برخورد لازم صورت می گیرد.

قهرمانی افزود: این بازرسی ها از چند بعد کیفیت نان، وزن چانه، استفاده از جوش شیرین، فروش اجباری و ساعت پخت انجام گرفت و در برخی موارد کم فروشی حتی در سطح ۴۰ درصد ثابت شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری به استمرار در بازرسی ها اشاره و اضافه کرد: در یک مورد با وجود بازرسی طی روز قبل و کشف تخلف، در این دوره از بازرسی ها نیز مجددا شاهد تکرار تخلف بودیم که حتما در این زمینه برخورد قاطعی با چنین واحدهایی انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: اگر نانوایان به صورت اصولی و درست نان بپزند و عملکرد قابل قبولی داشته باشند، حتما سهمیه آرد آنان افزایش می یابد و لذا در این زمینه نظارت ها مستمر خواهد بود.

قهرمانی خاطرنشان ساخت: این بازرسی در ماه مبارک رمضان با شدت و جدیت بیشتری دنبال می شود و به صورت میدانی این نظارت ها ادامه خواهد داشت تا زمانی که در سطح شهرستان شاهد پخت منظم و با کیفیت نان برای تامین قوت قالب مردم باشیم.

بازرسی از نانوایی ها تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری نیز که به همراه یک تیم در این بازرسی ها حضور داشت، گفت: یکی از مأموریت ها که به دلیل تعدد شکایت ها و برنامه دولت در ساماندهی آرد و نان در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته، نظارت و بازرسی از نانوایی هاست که از ابتدای امسال در دستور کار بوده است.

سهیل یعقوب نژاد تعداد بازرسی های انجام شده از نانوایی ها را ۲ هزار و ۱۸۱ مورد برشمرد و اذعان داشت: ۷۰ درصد این بازرسی ها منجر به تشکیل پرونده و معرفی به تعزیرات شد که عمده تخلفات نانوایی ها کم فروشی، گران فروشی، فروش اجباری و آرد فروشی بود.

وی توزیع مناسب آرد و جلوگیری از خروج آرد از شبکه رسمی را از دغدغه های شهرستان ری دانست و افزود: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد از انبارها و نانوایی های بازرسی شده کشف و ضبط شد که ارزش ریالی آنها به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می رسد.

یعقوب نژاد تاکید کرد: بحث نظارت ها تا زمان رسیدن به وضعیت مطلوب و رضایت بخش در نانوایی ها و ورود به فاز دوم اجرای طرح هدفمندی به صورت مشخص ادامه دارد تا بتوان در حد امکان رضایت مردم را حاصل کرد.

وی از مردم خواست تا به کمک بازرسان بیایند و موارد تخلفات مشاهده شده را به سامانه ۱۲۴ و شماره تماس ۰۹۹۳۹۵۰۸۵۱۸ گزارش نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار