تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 11:10
347 بازدید
کد خبر : 4597

مشکلات تعاونی‌ها از دیدگاه استاندار تهران

مشکلات تعاونی‌ها از دیدگاه استاندار تهران
استاندار تهران با تشریح مشکلات تعاونی ها در سطح استان پیشنهاد داد که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در دوران فعالیت تعاونی‌ها، عملکردها را کنترل کند تا با استفاده از نظارت دقیق احتمال بروز خطا کمتر شود.

آوای ری آنلاین: علیرضا فخاری در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت برخی تعاونی‌ها و ضرر و زیان وارده به مردم گفت: قاعده کار تعاونی از شروع تا پیگیری و اتمام آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و نوع مدیریت آن از محل توافقات میان اعضای تعاونی است.

وی افزود: تعاونی‌ها گاهی با ناملایماتی روبه‌رو می‌شوند و در نهایت منجر به اجرایی نشدن تعهدات اعضای هیات‌مدیره، نسبت به صاحبان سهام در تعاونی‌ها می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: این اجرایی نشدن تعهدات، باعث تشکیل پرونده‌های زیاد قضایی شده و انتظار می‌رود در راستای پیگیری و نظارت آن و کنترل عملکرد تعاونی‌ها وزارت تعاون اقدام کند.

فخاری با اشاره به نگرانی مردمی سهام‌دار در تعاونی‌های دارای مشکل پیشنهاد داد: وزارت تعاون در دوران فعالیت تعاونی‌ها عملکردها را کنترل کند تا با استفاده از نظارت دقیق احتمال بروز خطا کمتر شود.

وی با بیان اینکه نظارت در فعالیت صحیح تعاونی‌ها اثرگذار است، گفت: پرونده‌های موجود دارای تنوع است و باید به‌صورت موردی بررسی انجام شود، زیرا که تصمیمات متقابل برای رفع مشکلات نیز متنوع است و نمی‌توان با یک فرمول مشکل تمامی تعاونی‌ها را حل کرد.

استاندار تهران تأکید کرد: نظارت‌های وزارت تعاون به‌صورت دوره‌ای و با فاصله زمانی کوتاه تأثیر بسزایی در کاهش ضریب تخلفات خواهد داشت و انحراف از معیارهای تعیین شده را برای کار تعاونی‌ها کمتر می‌کند.

فخاری با اشاره به پرونده کثیرالشاکی “آفتاب‌ری” هم گفت: در پرونده آفتاب ری مشارکت به‌صورت تعاونی انجام شده اما در زمینه پیش فروش تخلفاتی صورت گرفته و یک واحد به چندین نفر فروخته شده و سازنده نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

استاندار تهران با اشاره به تعیین تکلیف پرونده آفتاب ری خاطرنشان کرد: بر اساس جلسه‌ای که با رییس دادگستری شهرری داشتیم مقرر شد دارایی موجود در پرونده آفتاب ری تبدیل به احسن شود و حداقل میزانی از سرمایه‌گذاری و سهم افرادی که مشارکت کننده بودند، توزیع شود و در نهایت از محل ارزش‌افزوده جدیدی که ایجاد شده سود قابل تقسیم نیز در میان مشارکت کنندگان تقسیم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار