تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 17:04
478 بازدید
کد خبر : 4415

به مناسبت فرا رسیدن عید عدیر خم؛

برگزاری آیین بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در باقرشهر

برگزاری آیین بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در باقرشهر
ورزش پهلوانی تلفیقی از فرهنگ و سنن ایرانیان و آموزه های دین مبین اسلام است که سابقه طولانی در کشور ایران دارد و نقش موثری در ترویج و تقویت روحیه پهلوانی و جوانمردی در بین اقشار مختلف داشته است، به همین دلیل ترویج و توسعه آن بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

آوای ری آنلاین: به همت شهرداری باقرشهر، آیین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با اجرای حرکات باستانی با حضور جمعی از مدیران و پیشکسوتان و ورزشکاران ورزش های باستانی و زورخانه ای در زورخانه سیدالکریم حسنی(ع) شهرداری باقرشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری باقرشهر، در این مراسم؛ آیین های خاص این ورزش باستانی و اشعاری در مدح خداوند و ائمه اطهار به ویژه امیر مومنان حضرت علی (ع) اجرا شد و با ضرب و نوای مرشدان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی و  زورخانه ای، در کنار جوانان و نونهالان دهه نودی، آیین های این ورزش را با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی به نمایش گذاشتند.

شهردار باقرشهر در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ای با کمک کردن و پرداختن به معنویت انسان،  دست گیر و گره گشای کار مردم بوده و حتی با همین روحیه پهلوانی حتی دست متجاوزان را از این سرزمین دور کرده است، پس جا دارد از این ورزش حمایت‌های بیشتری شود.

وی تصریح کرد: ورزش پهلوانی تلفیقی از فرهنگ و سنن ایرانیان و آموزه های دین مبین اسلام است که سابقه طولانی در کشور ایران دارد و نقش موثری در ترویج و تقویت روحیه پهلوانی و جوانمردی در بین اقشار مختلف داشته است، به همین دلیل ترویج و توسعه آن بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

در این مراسم، شال پهلوانی و تابلو هدیه به تعدادی از خانواده های شهدای ورزشکار، پیشکسوتان ورزش به ویژه پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار