تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 1:57
516 بازدید
کد خبر : 4198

انتقاد به رفتار ناپسند وزیر آموزش و پرورش! 

انتقاد به رفتار ناپسند وزیر آموزش و پرورش! 
وزیر آموزش و پرورش در راستای پاسخ ندادن به سئوال خبرنگار بسیج گفت: تو خبرنگار نیستی!!

آوای ری آنلاین: علی اشرف خانلری خبرنگار باسابقه روزنامه اطلاعات و سرپرست خبرگزاری بسیج در جنوب استان تهران در یادداشتی به نحوه رفتار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برخورد با خبرنگاران انتقاد کرد.

وی در متن یادداشت خود نوشته است؛ وزیر آموزش و پرورش در راستای پاسخ ندادن به سئوال خبرنگار بسیج گفت: تو خبرنگار نیستی!!

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه در حاشیه افتتاحیه ۵۵۰ پروژه در مرحله دوم طرح شهید سردار سلیمانی در دبیرستان حضرت معصومه(س) محله ۱۳ ابان شهرری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ در پاسخ به این سئوال خبرنگار ما که شایع شده است فقط دانش آموزان مدارس مسموم شده اند و هیچ معلمی دچار مسمومیت نشده است؛ گفت: در این ماجرا ۷۳ نفر از همکاران ما دچار مشکل شدند و به مراکز درمانی اعزام شده اند که همه ترخیص شدند و مشکلی ندارند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه اکثر دانش آموزان اتباع در مدارس مشغول تحصیل هستند، آیا سازمان های بین المللی کمک های قانونی در این خصوص به ایران می کنند یا خیر، گفت: من چیزی در این خصوص نشنیده ایم ؛ نوری ادامه داد: شما از خودتان این موضوع را مطرح می کنید و اخبار خودتان را من القاء نکنید. ممکن است یک مدرسه رفته باشید و دیده باشید اما این موضوع صحت ندارد.

این در حالی است که در دبیرستان حضرت معصومه(س) محله ۱۳ آبان (محل برگزاری آئین افتتاحیه پروژه های ورزشی) حداقل ۶۰ دانش آموز اتباع از امکانات تحصیلی دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند که طبق قوانین بین المللی باید سازمان ملل هزینه سرانه تحصیل این دانش آموزان را به دولت ایران پرداخت کند.

اما متاسفانه آقای وزیر به رغم شخصیت فرهنگی به عنوان یک معلم و الگو، در پاسخ به گلایه خبرنگار بسیج نسبت به برخورد توهین آمیزش، اظهار داشت: « تو خبرنگار نیستی!»

اما چند کلامی گفتگوی صمیمانه با جناب وزیر:

در سال ۲۰۱۲ شعار جهانی این بود که هر کس کامپیوتر بلد نباشد بی سواد است هرچند تحصیلات عالیه داشته باشد. اما امروزه در عصر ارتباطات هرکسی که سواد رسانه ای نداشته باشد بی سواد است؛ هرچند وزیر باشد.

از گذشته ضرب المثلی داشتیم که بیشتر در نزاع ها کاربرد داشت مبنی بر اینکه مشت اول میلیارد می ارزد. مشت اول اثر خودش را هم بر روی طرف دعوا و هم در ناظران نزاع تاثیر زیادی دارد و هیمنه حریف را می شکند اما بعد از مشت اول؛ طرفی که مشت خورده اگر ۱۰۰ تا مشت هم به حریف بزند ارزش مشت اول را ندارد.

در بحث رسانه نیز «روایت اول» میلیاردها دلار می ارزد. در بحث اغتشاشات ۴۰۱ رسانه های معاند بهره برداری اصلی را از روایت های نادرست خود به بهترین شکل ممکن بردند چون روایت اول را آنها ثبت کردند و منتظر ماندیم ببینیم چه می شود. اثر دروغ های آنان بر ذهن مخاطب نشست و تا ما به خودمان بجنبیم بیش از ۴ ماه هزینه های زیادی بر کشور تحمیل شد اما دیگر، روایت های بعدی از طرف ما اثرگذاری روایت اول را نداشت و حکم ۱۰۰ تا مشت بعدی را داشت.

در قضیه مسمومیت ها هم مسئولان با ملاحظه کاری و محافظه کاری و با احتیاط پاسخ دادند حتی یکی از مسئولان مطرح کرد این تعداد مسمومیت بر اثر فشار روحی و استرس بوده درصورتی استرس به یک نفر، دونفر نه، ۱۰ نفر وارد می شود نه به چند ده نفر و چند مدرسه و شهرستان این پاسخ با منطق مطابقت نداشت و حرف و حدیث ها و شایعات بیشتری را دامن زد.

آقای وزیر!! ما نه دشمن شمائیم و نه رسانه عربی- انگلیسی – آمریکایی هستیم که به دنبال ضربه زدن به منافع ما هستند؛ به خدا ما ایرانی اصیل و عاشق ملت و کشور مان هستیم و از فشارها و هزینه هایی که بر کشور تحمیل می شود قلبمان به درد می آید.

اقای وزیر! نگارنده که شما بنده را به عنوان خبرنگار قبول ندارید؛ گزارشی از مدارس تهیه کرده بودم که وسایل ورزشی حتی توپ برای زنگ تفریح دانش آموزان ندارند یا اگر دارند فرسوده و مستهلک و برای رفع بهانه است اما بسیاری از مدیران مدارس به محض اطلاع از خبرنگار بودن من؛ از بیم برخورد مسئولان بالا دستی حاضر به ارائه اطلاعات در این خصوص نشدند . این در حالی است که ما در ورزش بویژه در فوتبال کشورمان مربی خارجی استخدام می کنیم و حقوق آنها را به دلار پرداخت می کنیم؛ میلیارد ها دلاری که در جنجالی ترین مورد آن فدراسیون فوتبال با حکم دادگاه داوری ورزش، برای ۳۲ روز حضور ویلموتس در ایران و کسب ضعیف‌ترین نتایج تیم ملی، قرار شد ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو پرداخت کند. کارلوس کی‌روش هم برای هر سال ۴/۱ میلیون یورو دریافت می‌کرد.

اقای وزیر! با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو چند صد هزار توپ و تور و وسایل ورزشی می توان خرید و چند هزار استعداد ورزشی می توان در مدارس تربیت کرد؟ و در سطح جهانی درخشید؟

اقای وزیر! شما مگر پرسنل دولت سیزدهم نیستید؟ آیا در جریان حضور رئیس دولت سیزدهم جناب اقای رئیسی در سفر به شهرستان ری سخنرانی ایشان را گوش نکردید؟ یکی از موضوعاتی که آقای رئیسی مطرح کردند بحث ساماندهی اتباع بود؛ موضوعی که فرماندار ورامین و شهرستان ری و بسیاری از اصحاب رسانه در سفر وزیر کشور به شهرری قبل از حضور ریاست محترم جمهور مطرح کردند.

آقای یوسف نوری؛ خوب است بدانید که ۹۰ درصد جمعیت بسیاری از روستاهای شهرستان ری و شاید شهرستان های اطراف تهران اتباع باشند. تا چند سال پیش هموطنان ایرانی به اتباع خانه اجاره می دادند اما مدتی است که اتباع صاحب خانه شده و به ایرانیها خانه اجاره می دهند.

اتباع امروز دیگر اتباع دیروز نیستند که به دنبال کارگری و کارهای خدماتی و ساختمانی بروند؛ اغلب آنها یا مغازه اجاره کرده و یا ملکیت آن را خریداری کرده اند. به گفته یکی از فعالان اقتصادی، بازار تهران در حوزه صنعت کیف و چرم در انحصار اتباع قرار گرفته است که در سال های آینده به یک بحران تبدیل خواهد شد.

اقای نوری! بد نیست یک روز پیاده با هم در خیابان های شهرری گز کنیم یا با اتوبوس به روستای زمان آباد و اشرف اباد و کبیر آباد و تورقوز اباد برویم. ۳۵ نفر از ۴۰ نفر مسافر اتوبوس اتباع هستند . یک بار تشریف بیاورید برویم نانوایی بربری روستای زمان آباد ببینید چند نفر ایرانی داخل صف ۳۰ – ۴۰ نفری نانوایی و چند نفر آنها اتباع هستند.

آقای وزیر ! ما با کسی جنگ نداریم اینها هم برادران و خواهران ما هستند. در کشور خودشان دچار مشکلاتی شده اند و به ما پناه آورده اند .جدا از افرادی که در تیپ فاطمیون خالصانه از جان خود گذشتند و بسیاری دیگر که زندگی آرامی دارند و به کسی آسیب نمی رسانند، اما بسیاری از آنها هم بدون اوراق هویتی و بدون حساسیت ارگان های ذیربط آزادانه در شهر تردد می کنند که اغلب معتادان و سارقانی هستند که مردم حاشیه شهر و حتی داخل شهر از دست آنها به تنگ آمده اند.

آقای وزیر! ما یارانه نان ، آموزش، سرانه های حمل و نقل و سایر موارد را با این مهاجران و مهمانان عزیز تقسیم کرده ایم چون، مهمان نوازی خصلت ایرانی است اما سئوال ما اینجا بود که طبق قوانین بین الملل برای میزبانی از این عزیزان سازمان ملل باید یک میزان اعتباری را به ایران پرداخت کند، ایا این موضوع انجام می شود یا خیر؛ اما متاسفانه جنابعالی بنده و دیگر خبرنگاران را در خصوص سئوالات دیگر متهم کردید که دچار توهم شده ایم و مطالب را از خودمان در می آوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار