تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 23:27
802 بازدید
کد خبر : 3368

اجرای طرح مدیریت هوشمند ساخت و ساز در شهرستان ری آغاز شد

اجرای طرح مدیریت هوشمند ساخت و ساز در شهرستان ری آغاز شد
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اجرای طرح مدیریت الکترونیک و هوشمند ساخت و ساز در این شهرستان در راستای صیانت از اراضی ملی و تغییر کاربری های غیر مجاز و پیشگیری از تخلفات ساخت و ساز آغاز شد.

آوای ری آنلاین: محمد بشارت اعلام کرد: طرح مدیریت هوشمند و الکترونیک ساخت و ساز و کنترل تخلفات در شهرستان ری با هدف تسریع و تسهیل در صدور پروانه های ساختمانی که به صورت قانونی انجام می شود و نیز گسترش خدمات دولت الکترونیک در دست اجرا قرار گرفت.

وی بیان کرد: با دستور فرماندار ویژه شهرستان ری، طرح مدیریت هوشمند ساخت و ساز در محدوده روستاها و خارج از شهرهای شهرستان ری آغاز شد. با توجه به گستره حوزه تقسیماتی شهرستان ری امکان کنترل و نظارت به ساخت و ساز به روش های سنتی چالش هایی را ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: از مشکلات جدی که مدیریت شهرها و روستاها دارند، شکل گیری تغییر کاربری هایی است که عمدتا باعث نابسامانی در بافت اصلی می شوند و تصرفات غیر قانونی را شکل می دهند.

وی افزود: با توجه به پهنه وسیع شهرستان، دشواری دسترسی ها در برخی مناطق و کمبود نیروی مورد نیاز برای پایش مستمر، شیوه های سنتی پاسخگوی این موضوع نیستند و از همین رو نیاز به روش های هوشمند و جدید داریم.

بشارت اضافه کرد: با استفاده از الگوریتم های جدید شکل گرفته و تاکید فرماندار شهرستان، موضوع اجرای طرح هوشمند و الکترونیک مدیریت ساخت و سازها در دستور کار معاونت هماهنگی امور عمرانی قرار گرفته که در سه فاز در سطح شهرستان اجرا خواهد شد که فاز اول در محدوده روستاها بوده و تمام مجموعه دهیاری ها به سامانه هایی متصل می شوند تا بتوان ظرف مدت ۶ ماه این طرح را در سطح روستاها اجرا کرد.

بشارت اعلام کرد: همزمان در بخشداری های ما به عنوان مرجع صدور پروانه، نرم افزارهای مورد نظر نصب می شوند.فاز دوم در فرمانداری و در بازه زمانی ۶ ماه تا یکسال و در نهایت در مناطق مستعد بروز تخلف در سطح شهرستان اجرای طرح کامل می شود که امیدواریم بتوان هر سه فاز را در بازه زمانی حداکثر ۲ ساله به طور کامل اجرا کرد.

بشارت ابراز داشت: جلسات و هماهنگی های مختلفی با بخشداران و دستگاه هایی که مرتبط با این حوزه است شکل گرفته تا طی حداکثر ۶ ماه آینده در حوزه روستاها بتوانیم زیر ساخت را آماده کنیم و چنین شرایطی را برای پایش شکل دهیم.

وی به مزایای این طرح اشاره و اظهار کرد: مزایای این طرح تثبیت وضع موجود، ثبت هوشمند نقشه های پایه، لحاظ اسناد بالا دستی در صدور پروانه ها، ایجاد درآمدهای پایدار برای دهیاری ها، تسهیل و تسریع در رسیدگی به درخواست متقاضیان، رصد کامل اقدامات مربوط به حوزه ساخت و ساز و ایجاد امکان نظارت فنی و مالی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار