تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 12:23
342 بازدید
کد خبر : 4980

عضو شورای اسلامی شهر:

قیامدشت حریم قانونی دارد

قیامدشت حریم قانونی دارد
یک عضو ‌شورای اسلامی شهر قیامدشت از توابع شهرستان ری گفت: قیامدشت از سال ۱۳۹۶ شهر شده و دارای حریم قانونی است.

آوای ری آنلاین: حسین سبحانی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: قیامدشت در سال ۱۳۹۶ از شهرداری تهران منفک و بنا به تصمیم دولت و ابلاغ توسط وزارت کشور و تعیین حریم مناسب شهر شد.

عضو شورای اسلامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: قیام دشت دارای شورای اسلامی شهر برآمده از آرای قانونی مردم و شهردار است که کاملا به صورت خودکفا در شرایط مناسب درآمدزایی و اجرای پروژه های عمرانی بسر می برد و مردم از روند کار مجموعه مدیریت شهری رضایت دارند.

وی خواستار پیگیری اعضای شورای اسلامی شهرستان ری در شورای شهر تهران نسبت به این اظهارات شد.

شهر قیامدشت با جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت مرکز بخش خاوران است که در ۱۵ کیلومتری جاده امام رضا (ع) و در انتهای جنوب شرقی حریم منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است.

قیامدشت تا قبل از سال ۹۶ در خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداری منطقه ۱۵ تهران استفاده می کرد، از سال ۹۶ که به شهر تبدیل شد دارای شهرداری مستقل و در محدوده شهرستان ری قرار دارد.

مهدی چمران در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلساتی برای تعیین حریم با شخص وزیر کشور، معاونین وزیر و استاندار تهران داشته‌ایم البته نمی‌خواهیم اجحاف در حق کسی شود اما باید پذیرفت که تقسیمات کشوری در مورد پایتخت غیرمنطقی است.

وی افزود: به جدا شدن قیامدشت کاری ندارم و اتفاقا به نفع شهر تهران است اما اینکه لب جاده را به شهر بچسبانند، درست نیست.

چمران ادامه داد: تصمیم گرفتند قیام‌دشت را جدا کنند و ما اصراری نداریم همه بخش‌ها به تهران بچسبند، تکه پاره کردن از لحاظ شهرسازی نتیجه خوبی ندارد اما اینکه حریم را تا میدان بسیج بکشند با تصمیمات شهرسازی مناطق مغایرت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آن زمان گفتند که این روستاها در تهران نیستند و مساحت تهران را از ۷۰۰ کیلومتر به ۶۵۰ کیلومتر کاهش دادند ولی در ادامه این روستاها تهران را بلعیدند؛ در جاده خاوران وقتی قصد این را دارند که قیام‌دشت مستقل شود، برای آن حریم تعیین می‌کنند ولی از نظر علمی باید یک حریم دایره‌ای تعیین شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار