تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 - 17:21
329 بازدید
کد خبر : 4066

افتتاح و بهره برداری از دوربرگردان بزرگراه شهید آوینی

افتتاح و بهره برداری از دوربرگردان بزرگراه شهید آوینی
دوربرگردان غیرهمسطح بزرگراه شهید آوینی در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

آوای ری آنلاین: به همت شهرداری منطقه ۲٠ دوربرگردان غیرهمسطح بزرگراه شهید آوینی در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حمید زمانی فرماندار شهرستان ری، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دیگر مسئولان محلی و شهری افتتاح و به بهره برداری رسید.

سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲٠ تهران در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: بزرگراه شهید آوینی به دلیل دسترسی به بزرگراه امام علی(ع) به عنوان یکی از کریدورهای جنوب و شمال شهر از یک سو و مجاورت با حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و ترافیک عبوری خیابان سلمان فارسی از سوی دیگر، همواره تقاضای ترافیکی قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که عملکرد نه چندان مناسب دوربرگردان های همسطح به ویژه در محدوده تقاطع خیابان سلمان فارسی و سه راه ورامین، زمینه ساز تداخل های عبوری و وقوع تصادفات خطرناک بوده است.

ناظم رضوی گفت: احداث پل دور برگردان شرق به شرق شهید آوینی از اواخر سال گذشته وارد فاز اجرایی شد تا ضمن افزایش ضریب ایمنی تردد، بخشی از گردش های اضافی خودروها در طول مسیر بزرگراه شهید آوینی کاهش یابد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران تصریح کرد: امروز با بهره برداری از این پل، شاهد گشایش ترافیکی در طول مسیر و در نهایت کاهش زمان سفر برای دسترسی به شهر ورامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زیربار رفتن ترافیکی این پل موجب کاهش ۵.۴ کیلومتری سفرهای درون شهری، مصرف سوخت و آلاینده ها می شود.

شهردار منطقه ۲٠ افزود: پنج هزار و ۵۵۱ تُن بتن ریزی، ۲۵۶تُن آرماتوربندی، هفت هزار و ۶۶۵ تن خاکبرداری و سه هزار و ۵۰۰ متر جدول کاری در طول این طرح انجام شده است.

وی این را هم گفت که هزار و ۵۳۰ متر در بخش شمالی و هزار و ۴۸۹ متر مربع در بخش جنوبی برای اجرای این طرح رفع معارض ملکی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار