تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 22:34
119 بازدید
کد خبر : 5382

شهردار منطقه ۲٠:

سرانه فضای سبز این منطقه بیش از میانگین شهر تهران است

سرانه فضای سبز این منطقه بیش از میانگین شهر تهران است
شهردار منطقه ۲۰ گفت: سرانه فضای سبز این منطقه به ازای هر نفر 20.4 مترمربع است که از میانگین سرانه شهر تهران (۱۶متر مربع) چهار متر بیشتر است و پیش بینی می کنیم سال آینده شاهد افزایش این سرانه باشیم.

آوای ری آنلاین: رضا شنگی در آیین درختکاری که در محله جوانمرد قصاب برگزار شد، اظهار داشت: مراسم امروز که با حضور خانواده معظم شهدا برگزار می شود هر درخت را به نام یک شهید می کاریم و نیت می کنیم در مسیری که شهدا برای ما تعریف کرده اند گام برداشته و توفیق خدمت به مردم را داشته باشیم.

شنگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری «درختکاری و حفظ محیط زیست یک اقدام دینی و انقلابی است» گفت: بنا به احادیث و روایات زیادی، اهمیت کاشت درخت و حفظ محیط زیست در دین مبین اسلام تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۱۸۲ هکتار عرصه جنگکاری در ری موجود است که برای توسعه و نگهداری آن تلاش شده است افزود: با احداث قطب گردشگری بی بی شهربانو در سال آینده بیش از ۳۰ هکتار فضای سبز تفرجگاهی و گردشگری و همچنین یک بوستان ۱۰ هزار مترمربعی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

شنگی ادامه داد: در سال جاری ۱۰ هزار و ۸۰۰ مترمربع فضای سبز در حاشیه پروژه روگذر دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در تقاطع بزرگراه شهید آوینی و همچنین در چند ماهه اخیر ۹ هزار مترمربع فضای سبز در رفیوژ ها و بوستان ها احداث شده است.

شهردار منطقه یادآور شد: برای حفظ و نگهداری۱۹۱ بوستان این منطقه برنامه های متنوعی شامل بازپیرائی فضای سبز،نصب ست های ورزشی، کاشت درختان، رنگ آمیزی، نصب کفپوش و المان های نوری و همچنین اجرای ۶۵ چراغ دفنی برای نورپردازی درختان انجام شده است تا شهر برای استقبال از ماه مبارک رمضان و فرارسیدن سال نو آماده شود.

نماینده مجلس: عرصه های منابع طبیعی باید مملو از درخت باشد

سید علی یزدی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کاشت درخت و درختکاری در دین ما بسیار توصیه شده است و یکی از صدقات جاریه کاشت درخت است، گفت: درخت مظهر زیبائی، زندگی، شادابی و هنرنمائی خالق هستی است و می بایست در نگهداری آن کوشا باشیم.

وی افزود: کاشت یک میلیارد درخت در کشور در طول ۴ سال آینده پیش بینی شده است که می بایست تعداد آن افزایش یابد و با تلاش دست اندرکاران عرصه های جنگلی مملو از درختان مثمر شود.

یزدی خواه اضافه کرد: به برکت تلاش جهادی و تیم خوب شهرداری منطقه خدمات شایسته ای در سطح شهر انجام شده که اصلاح هندسی سه راه ورامین و ساماندهی میدان حضرت عبدالعظیم (ع) نمونه و یادگاری خوبی از این دوره مدیریت شهری در قبله تهران است.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا، محیط زیست شاداب و سالم از آثار درختکاری است که باید بیشتر توسعه یابد.

جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هرچه داریم و هرچه هستیم به پاس ایثار و خون پاک شهدای گرانقدر است، گفت: از مسیر درختکاری می توانیم معضل و مشکلات زیست محیطی و اکو سیستم و همچنین مسائل و چالشهای فرهنگی را در بحث فراغت حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران توجه ویژه و اقدامات خوبی در حوزه توسعه و صیانت فضای سبز انجام شده است ، اظهار داشت: سرانه فضای سبز و بوستان های منطقه ۲۰ نسبت به شهر تهران بیشتر است و یکی از هدف گذاری های شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم در این منطقه ایجاد بوستان چند ۱۰ هکتاری بود که با پیگیری مدیریت شهری منطقه ۲۰ این فضا به سرانه فضای سبز این منطقه اضافه خواهد شد.

شربیانی افزود: در کالبد شهر تغییرات مثبتی مشاهده می شود که نشانگر تلاش مجموعه مدیریت شهری بوده و در بودجه سال آینده طرح های مناسب و موثری برای توسعه این منطقه پیش بینی شده است.

مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور یزدی خواه نماینده منتخب مردم شهرستان ری در مجلس شورای اسلامی، شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، شنگی شهردار منطقه، حسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرری، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهری در باغ راه باران محله جوانمرد قصاب برگزار شد.

در این مراسم که به یاد و نام شهدای دفاع مقدس و انقلاب برگزار شد، ۲۵٠ اصله نهال و درختان مثمر به یاد شهدای دفاع مقدس، مدافع امنیت و مدافع حرم غرس شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار