تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 14:04
1942 بازدید
کد خبر : 3264

رقابت ۳۲ تیم کشتی کشور به میزبانی شهرستان ری

رقابت ۳۲ تیم کشتی کشور به میزبانی شهرستان ری
شهرری اولین میزبانی خود در مسابقات کشتی قهرمانی آزاد و فرنگی نونهالان استعدادهای برتر کشور را به خوبی پشت سر گذاشت.

آوای ری آنلاین: شهرری با قدمت زیادی که در کشتی دارد، بالاخره اولین میزبانی مسابقات قهرمانی آزاد و فرنگی کشور را با شرکت ۳۲ تیم از استان های کشور با نظم و هماهنگی بسیار خوبی در سالن فاطمه زهرا(س) برگزار کرد.

کشتی در شهرستان ری از اواخر دهه۱۳۲۰با درایت پهلوان ناصر محمدی شروع به فعالیت نمود و توانست در مسابقات قهرمانی کشور به اسم شهرری شرکت نماید و در دهه ۴۰ ملی پوشانی چون ایرج خورشیدفر، ناصر محمدی، قاسم بابایی جعفری، خیرالله امیری و صحبت الله جعفری را تحویل دهد.

در دهه ۵۰ چندین میزبانی مسابقات استان مرکزی را در باشگاه مقدم بر عهده داشت تا اینکه در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بیشتر رو به جلو رفت و با کاردانی حاج محسن سبزعلی توانست تیمهای آمریکا، آذربایجان و روسیه را به شهرری دعوت کنند و با کشتی گیران آن دهه تمرینات مشترک و مسابقات دوستانه برگزار نماید.

در دهه ۸۰ شهرری اوج قدرتش را به دنیا نشان داد و ملی پوشان زیادی را در این عرصه به جهان معرفی کرد.

علیرضا دبیر، محسن سوریان، حمید سوریان، محمد شربیانی، مهدی شربیانی، مهدی سبزعلی و حسن شاهسون همگی از عنوان داران آسیا و جهان بودند.

در دهه ۹۰ حمید سوریان با مدال طلای المپیک لندن کاملا شهرری را به جهانیان معرفی کرد و عبدالله زارع نیز به عنوان بهترین مربی در سال ۱۳۸۸ شناخته شد و
محمد ابراهیم امامی اولین داور المپیکی و رئیس کمیسیون داوران گردید.

حاج ناصر فروتن رییس کمیسیون داوران کشور نیز جزو افتخارات کشتی شهرری محسوب می شوند.

پژمان پشتام، مهدی فلاح، پیمان بیابانی و امیر محمد بیات با کسب مدال جهانی همچنان پرچمداران کشتی در دهه ۹۰ بودند.

در فاصله سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰کشتی شهرری به شکل عجیبی افت کرد، اما در سال ۱۴۰۱ با درایت رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری حسین یوسف زاده مدیری توانا و قابل سید مهدی میرجعفری به عنوان رئیس هیئت کشتی شهرستان ری انتخاب شد که توانست مسابقات متعددی در دو رشته آزاد و فرنگی در رده های سنی مختلف برگزار نماید و افت این چند ساله را جبران نماید تا اینکه میر جعفری با برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان کشور لیاقت خود را به همگان ثابت کرد تا شهرری میزبان بزرگترین و مهم ترین مسابقات کشتی در کشور را به نام خود ثبت کند.

جوادی مدیر کل ورزش استان تهران ضمن ابراز رضایت از اینکه شهرری به نمایندگی از استان تهران میزبان این دوره از مسابقات المپیاد کشتی آزاد و فرنگی بوده است از زحمات اداره ورزش و هیئت کشتی تقدیر نمود. وی همچنین هیئت کشتی شهرری را برنامه محور و فعال نامیده و ابراز امیدواری کرد با اینگونه برنامه ها و‌ همچنین حمایت‌های مسئولین استان، کشتی شهرری مجددا به روزهای اوج خود بازگردد.

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی و سرپرست هیئت کشتی استان تهران در مورد برگزاری این رویداد مهم گفت: نبود خوابگاه ورزشی در شهر بزرگی چون شهرری واقعا جای تأسف دارد که امیدوارم مسولین این مشکل بزرگ را حل کنند و همچنین نبود شورای شهر مستقل باعث افت در آینده ورزش خواهد شد.

یوسف زاده رئیس اداره ورزش شهرری نیز در مورد این مسابقات نیز گفت: برگزاری چنین رویداد مهمی در شهرستان ری برای اولین بار باعث رشد و شکوفایی ورزش اول کشور در این شهرستان خواهد بود و امیدوارم آینده داران کشتی کشور با خاطرات خوبی از ری شهر المپیکی ها به دیار خودشان بازگردند.

میرجعفری رئیس هیئت کشتی شهرستان ری و سرپرست مسابقات نیز گفت: بسیار خرسندم که برای اولین بار شهرری پذیرای مسابقات کشوری با این گستردگی بوده است. میزبانی در هر دو رشته آزاد و فرنگی در کشور کم سابقه بوده و این بر اهمیت این رویداد می افزاید.

با توجه به بضاعت و‌ محدودیتهای موجود امیدوارم توانسته باشیم به نمایندگی از استان تهران میزبان شایسته ای بوده و همچنین قدمی در راه پیشرفت کشتی شهرمان برداشته باشیم.

وی در پایان از حمایت‌های دکتر جوادی و یوسف زاده تشکر نموده و خواستار توجه ویژه به این شهر المپیکی گردید.

در پایان تیم کشتی آزاد نونهالان تهران به مقام قهرمانی دست یافت و در کشتی فرنگی خوزستان قهرمان این مسابقات شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار