تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 16:49
286 بازدید
کد خبر : 5154

سمیرا سبزیان قصاص شد

پایان تلخ کودک همسری که شوهرش را کشت

پایان تلخ کودک همسری که شوهرش را کشت
سمیرا سبزیان، زنی که در جنایتی هولناک با همدستی خواهر نوجوانش و مردی غریبه شوهرش را به قتل رسانده بود، ۹ سل پس از این جنایت قصاص شد. اما او چطور دست به این جنایت زد؟

آوای ری آنلاین: روز ۱۵ دی ماه سال ۹۳ جسد مرد جوانی در یکی از خیابان های سرآسیاب ملارد کشف شد. شواهد نشان می داد این مرد در محل دیگری فوت و جسدش به آنجا منتقل شده است. در جریان تحقیقات معلوم شد که مقتول با همسرش به نام سمیرا اختلاف داشته و ممکن است همین اختلافات منجر به قتل او شده باشد.

وقتی همسر۱۹ ساله وی تحت بازجویی قرار گرفت ابتدا دست داشتن در قتل شوهرش را انکار کرد اما در ادامه اعتراف کرد که با همدستی خواهر ۱۴ ساله اش و پسری جوان به شوهرش آبمیوه مسموم خورانده و او را به قتل رسانده اند. به این ترتیب خواهر وی و پسر غریبه بازداشت شدند و به همدستی در این جنایت اعتراف کردند.

در این شرایط بود که ۳ متهم در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. در این جلسه متهمان قتل را به گردن یکدیگر می‌انداختند. زن جوان گفت خواهر ۱۴ ساله اش از شوهر او دل خوشی نداشته و نقشه قتل کشیده است. آنطور که او گفت آنها با خوراندن آبمیوه مسموم او را به قتل رسانده و جسد را در خیابان رها کرده اند.

با وجود این اظهارات دختر ۱۴ ساله روایت دیگری را بازگو کرد و گفت که خواهرش با جوان غریبه در ارتباط بوده و برای برداشت شوهرش از سر راه او را به قتل رسانده است. این متهم همچنین گفت که خواهرش او را مجبور کرده که آبمیوه مسموم را به شوهرش تعارف کند. در جلسه محاکمه پسر جوان نیز در دفاع از خودش حرفهای این ۲ خواهر را منکر شد و گفت من هیچ رابطه ای با آنها نداشتم. قضات دادگاه بعد از بررسی محتویات پرونده زن جوان را به اتهام قتل شوهرش به قصاص محکوم کردند و خواهرش و جوان غریبه نیز به حبس محکوم شدند.

با گذشت ۹ سال از وقوع این جنایت در شرایطی که حکم قصاص در دیوان عالی کشور تایید شده و اولیای دم نیز حاضر به بخشش قاتل نبودند صبح دیروز او در زندان قصاص شد.

در همین حال حسن آقاخانی، وکیل مدافع عامل این جنایت درباره روند رسیدگی به پرونده به همشهری می گوید: من به عنوان وکیل پرونده حدود ۵ مرتبه درخواست اعاده دادرسی دادم. قضات دیوان عالی کشور این پرونده را ۲ مرتبه برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع دادند اما باز هم حکم قصاص صادر شد. او ادامه می‌گوید: مسئولان قضایی چند مرتبه تلاش کردند تا جلسه صلح و سازش برگزار شود اما اولیای دم قبول نمی کردند و فقط قصاص می‌خواستند که سرانجام صبح چهارشنبه حکم در زندان زنان شهر ری اجرا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار