تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 18:59
378 بازدید
کد خبر : 4476

فرماندار ویژه شهرستان ری:

موضوع ورزش و جوانان یکی از دغدغه های اصلی دولت مردمی است

موضوع ورزش و جوانان یکی از دغدغه های اصلی دولت مردمی است
سومین دوره المپیک روستایی شهرستان ری باحضور سرپرست فرمانداری ویژه ری و مسئولین استانی و شهرستانی و جمع کثیری از ورزشکاران در قالب تیم های روستایی در سالن ورزشی روستای اسلام آباد سیمان بخش مرکزی ری افتتاح گردید.

آوای ری آنلاین: سومین دوره المپیک روستایی شهرستان ری باحضور محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه ری و مسئولین استانی و شهرستانی و با شرکت جمع کثیری از ورزشکاران در قالب تیم های روستایی مردان و زنان در سالن ورزشی روستای اسلام آباد سیمان بخش مرکزی ری افتتاح گردید.

سرپرست فرمانداری ویژه ری در این برنامه طی سخنانی ضمن تقدیر از کلیه بخشداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاهای تابعه و اداره ورزش و جوانان شهرستان ری جهت اهتمام ویژه به امر ورزش روستایی، عنوان کرد: امروز موضوعی که بعنوان پیشرفت در ورزش مطرح می باشد توجه همزمان به موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تخصص محوری در ورزش است و با پیشرفت علوم مختلف امروزه ورزش از بعد صرفا پرورش بدنی و فیزیکی خارج و ابعاد مختلفی را در بر گرفته است.

بشارت ادامه داد: مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوعات مرتبط با جوانان بطور ویژه تأکید فرموده اند و معظم له توجه خاص دولت و دستگاه های مختلف به فعالیت های ورزشی را بعنوان یک عامل افزایش نشاط و شادابی و ایجاد امید و انگیزه در میان جامعه بویژه قشر جوان و نوجوان ضروری دانسته اند.

وی افزود: شهرستان ری دارای ظرفیت های بیشماری در حوزه ورزش و بویژه ورزش قهرمانی می باشد و فرزندان غیرتمند و پرتلاش ری با کسب مدال ها و عناوین مختلف در مسابقات جهانی، المپیک و پارالمپیک همواره برای کشور عزیزمان افتخار آفرین و موجب عزت و احتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میادین و کشورهای مختلف بوده اند. البته ما درکنار این ظرفیت های مثبت نواقص و کمبودهایی نیز در حوزه ورزش در سطح شهرستان داریم.

بشارت در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات و کاستی های ورزشی در ری گفت: ما در سطح شهرستان ری طبق آمار در حدود ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده داریم. متأسفانه رقم سرانه ورزشی در ری چیزی در حدود ۵۳ سانتی مترمربع می باشد که در مقابل این حجم از ورزشکاران و افتخارات رقم پایینی است. ورزشکاران پرافتخار ری طبق آمار ۱۰ درصد از کل مدال های المپیک، ۲۰ درصد از مدال های طلای المپیک، بیش از ۱۲۰ مدال جهانی و ۲۰۰ مدال مسابقات آسیایی را کسب نموده اند که این موضوع بیانگر آن است که حتی کمبود سرانه ها مانعی برای فرزندان پرتلاش ری نبوده و آنها با کوشش، پشتکار و توکل به خداوند‌ و با همت مربیان و دست اندرکاران برای کشور در میادین مختلف کسب افتخار می نمایند.

سرپرست فرمانداری ری با اشاره به سفر ریاست جمهوری در بهمن ماه سال گذشته به شهرستان ری، گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی موضوع ورزش و جوانان است که پس از حضور ریاست محترم جمهور در ری در حوزه سرانه ها اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. از جمله پروژه های ورزشی می‌توان به ورزشگاه قیامدشت و زمین چمن محله بهشتی و… اشاره کرد که با اعتبارات مصوب و تخصیص یافته سفر ریاست جمهوری درکنار طرح های دیگر در حال تکمیل می باشند و امیدواریم با همت تمامی مسئولین و دست اندرکاران حوزه ورزش در دولت مردمی عدد سرانه های ورزشی در ری به یک مترمربع نزدیک شود و بستر مناسب جهت رشد و پیشرفت جوانان عزیز شهرها و روستاهای ری بیش از پیش فراهم گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار