تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 11:07
244 بازدید
کد خبر : 4593

وزیر بهداشت:

ضرورت پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به ری؛ بازدیدها تشریفاتی نیست

ضرورت پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به ری؛ بازدیدها تشریفاتی نیست
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستانهای شهرستان ری گفت: امروز در این بازدیدها پیگیر مصوباتی هستیم که چند ماه پیش رئیس جمهور آنها را در سفر خود به این شهرستان تصویب کردند این مصوبات باید پیگیری و عملیاتی شود.

آوای ری آنلاین: دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از پروژه‌های بیمارستانی شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در راستای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور از چندین بیمارستان جنوب تهران و شهرری بازدید به عمل آمد و در جریان کم و کیف پیشرفتهای مصوبات قبلی قرار گرفتم.

وی افزود: بیمارستان هفت تیر با توجه به اینکه در محلی واقع شده که بیشتر بیماران تصادفی منتقل می‌شوند جزو مصوبات ریاست جمهوری برای توسعه قرار داشت.

پیشرفت پروژه های بیمارستان هفت تیر رضایت بخش نبود

این مسئول با تأکید بر اینکه وضعیت پیشرفت پروژه‌های بیمارستان هفت تیر رضایت بخش نبود، گفت: در بازدید رئیس جمهور از بیمارستان هفت تیر، کمبودها و نیازهای این بیمارستان مطرح و براساس دستور رئیس جمهور پروژه هایی برای توسعه‌ این بیمارستان در حال اجرا و لازم است که حتما مورد رسیدگی قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تذکرات لازم برای اجرای طرح توسعه بیمارستان صادر شد و در سه ماه آینده مجدداً بازدیدی خواهیم داشت چرا که وضعیت فعلی رضایت بخش نبود.

عین الهی با اشاره به بازدید از بیمارستان خیرساز در کهریزک اظهار داشت: بیمارستان نیمه کاره الهام که تا کنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته از لحاظ جانمایی بسیار قابل قبول بود و قرار بر این است که پروژه به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل و ۶۰ درصد باقیمانده پروژه ادامه یابد.

وی در خصوص بازدید از بیمارستان فیروزآبادی شهرری تصریح کرد: این بیمارستان به برکت روح بلند آیت الله فیروزآبادی همیشه خدمات رسان مردم در منطقه شهرری بوده است اما در بازدید قبلی از این پروژه وضعیت قابل قبولی را شاهد نبودیم اما در مدت ۶ ماه شاهد توسعه، پیشرفت و تجهیز این بخش‌های بیمارستان هستیم و می‌بینیم که مردم از بهترین خدمات پزشکی برخوردارند و به صورت رایگان و با بهره مندی بیمه، از خدمات آن استفاده می‌کنند.

بازدیدها تشریفاتی نیست

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از بیمارستان هفت تیر مقداری ناراحت شدم اما با بازدید از بیمارستان فیروزآبادی و از روند پیشرفت خدمت رسانی و استقرار تجهیزات خوشحال‌ شدم و به هر حال بازدیدهای ما تشریفاتی نیست و کاری است.

عین اللهی ادامه داد: در ابتدای صبح نیز بازدیدی از بیمارستان رسول اکرم داشتیم که متاسفانه تهویه مناسبی ندارد و وضعیت گرما به خوبی کنترل نشده و تذکرات لازم صادر شد که ظرف ۱۰ روز سامانه سرمایشی آن بیمارستان تعویض و مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: بیمارستان رسول اکرم از بیمارستان‌های مهم و اورژانس غرب تهران را تأمین می‌کند لذا ضرورت دارد که به زودی اقدامات مناسب در آن مرکز صورت گیرد.

متاسفانه بیمارستان رسول اکرم تهویه مناسبی ندارد و وضعیت گرما به خوبی کنترل نشده و تذکرات لازم صادر شد که ظرف ۱۰ روز سامانه سرمایشی آن بیمارستان تعویض و مشکل برطرف خواهد شد

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا از چگونگی بیمه شدن دهک‌های خانوار برای درمان در بیمارستان‌های دولتی گفت: در حال حاضر با ثبت کد ملی سه دهک خانوارها برای درمان بیمه شده اند و با مراجعه بیمار به بیمارستان و وارد کردن کد ملی در سامانه مشخص می شود که بیمه خدمات درمانی است و این خدمت در حال انتقال به دهک‌های ۴ و ۵ نیز هست.

وی در واکنش به تعطیلی‌های ناشی از گرمای هوا و احتمال تعطیلی شنبه و یکشنبه هفته آینده افزود: سازمان بهداشت جهانی بر تأثیرات آب و هوایی بر بیماری‌ها تأکید کرده و بر این اساس در فصل زمستان تعطیلی های زیادی به دلیل آلودگی داشتیم و در حال حاضر نیز گرما جزو معیارهای تعطیلی است و اگر در حدی باشد که به مردم صدمه‌ای وارد کند طبیعتاً با پیشنهاد وزارت بهداشت به دولت تصمیم تعطیلی از سوی دولت اتخاذ می‌شود.

این مسئول یادآور شد: فعلا بر اساس گزارش هواشناسی تصمیم در خصوص تعطیلی شنبه و یکشنبه اتخاذ نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اهتمام وزارت بهداشت برای توسعه مراکز آموزشی و درمانی در جنوب تهران خبر داد و گفت: ساخت و توسعه مراکز آموزشی و درمانی در جنوب تهران از اولویت های وزارت بهداشت است که در این زمینه عملیات احداث دانشکده دندانپزشکی در محل بیمارستان فیروزآبادی آغاز شده و اعتبارات لازم برای تکمیل آن اختصاص خواهد یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار