تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 11:24
363 بازدید
کد خبر : 4600

افزایش ۱۲ درصدی تحقق تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری در تیرماه امسال

افزایش ۱۲ درصدی تحقق تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری در تیرماه امسال
سرپرست فرمانداری شهرستان ری گفت: در نتیجه اقدامات و اهتمام مجموعه مدیریتی شهرستان آمار اشتغال و تحقق عدد تعهد موظفی دستگاه ها در تیرماه امسال به ۱۸ درصد افزایش یافته است که به میزان ۱۲/۷ درصد شاهد رشد نسبت به سه ماهه نخست سال هستیم.

آوای ری آنلاین: محمد بشارت در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری اظهار داشت: در بازه زمانی یکماهه؛ سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری با دستور کار بررسی میزان تحقق آمار و اشتغال و عملکرد دستگهایی اجرایی در سامانه رصد برگزار شده است.

وی با اشاره به وضعیت تحقق آمار و تعهدات سالیانه دستگاه های مستقر شهرستان در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال مطابق آمارهای موجود در سامانه ملی رصد اشتغال وضعیت تحقق آمار تعهدی سالیانه ادارات در زمینه اشتغال متأسفانه وضعیت خوبی نداشته و آمار کلی شهرستان با تحقق ۵/۳ درصدی در وضعیت نامناسب و پایین تری نسبت به سال های گذشته و دیگر شهرستانهای استان تهران قرار داشته و تا میانه خردادماه جلسات ستاد اشتغال شهرستان تشکیل نشده بود.

سرپرست فرماندار ویژه ری با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از شاخصه های اصلی و تأثیرگذار در بخش های مختلف کشور عنوان کرد: امروز یکی از مهمترین موضوعات پیش روی کشور بویژه نسل جوان و تحصیل کرده جامعه مسأله اشتغال متناسب با تخصص، رشته تحصیلی، تجربه کاری، علاقه مندی و سطح و رتبه اجتماعی متقاضیان است.

این مسئول افزود: در بازه زمانی حدوداً یکماهه گذشته تعداد سه جلسه از کارگروه اشتغال شهرستان تشکیل و باحضور فعال کلیه اعضاء دستور کارهای موجود طرح موضوع و پیگیری شد که امیدواریم با تلاش و پیگیری های مداوم، عدد اشتغال شهرستان به تدریج افزایش یافته و شهرستان ری به جایگاه اصلی و شایسته خود در این حوزه دست خواهد یافت.

بشارت به تشریح عملکرد ادارات شهرستان در حوزه اشتغال پرداخت و عنوان کرد: ادارات صمت، فنی و حرفه، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دامپزشکی در میان ادارات بهترین عملکرد را در حوزه ایجاد اشتغال و عمل به تعهدات داشته اند که در صورت حفظ این روند مکاتباتی از سوی فرمانداری شهرستان جهت تقدیر از رؤسا و کارکنان دستگاه ها با ادارات کل استانی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی ۲ ماهه گذشته اقدامات و سیاست های خوبی در حوزه اشتغال زائی و ایجاد فرصت های جدید و پایدار شغلی برای متقاضیان در سطح شهرستان طرح و اجرا شده است که از جمله این اقدامات می توان به تشکیل کمیته تخصصی اشتغال جهت تسهیل در ارتباط فی مابین کارفرمایان و کارجویان برای استفاده از ظرفیت های اشتغال و سرمایه گذاری در سطح شهرستان اشاره کرد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد که با تحقق سیاست ها و تمهیدات اندیشیده شده در این عرصه به زودی شاهد تحقق آمار اشتغال موظفی دستگاه ها در شهرستان ری باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار