سرپرست فرمانداری شهرستان ری گفت: در نتیجه اقدامات و اهتمام مجموعه مدیریتی شهرستان آمار اشتغال و تحقق عدد تعهد موظفی دستگاه ها در تیرماه امسال به ۱۸ درصد افزایش یافته است که به میزان ۱۲/۷ درصد شاهد رشد نسبت به سه ماهه نخست سال هستیم.

آوای ری آنلاین: محمد بشارت در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری اظهار داشت: در بازه زمانی یکماهه؛ سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری با دستور کار بررسی میزان تحقق آمار و اشتغال و عملکرد دستگهایی اجرایی در سامانه رصد برگزار شده است.

وی با اشاره به وضعیت تحقق آمار و تعهدات سالیانه دستگاه های مستقر شهرستان در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال مطابق آمارهای موجود در سامانه ملی رصد اشتغال وضعیت تحقق آمار تعهدی سالیانه ادارات در زمینه اشتغال متأسفانه وضعیت خوبی نداشته و آمار کلی شهرستان با تحقق ۵/۳ درصدی در وضعیت نامناسب و پایین تری نسبت به سال های گذشته و دیگر شهرستانهای استان تهران قرار داشته و تا میانه خردادماه جلسات ستاد اشتغال شهرستان تشکیل نشده بود.

سرپرست فرماندار ویژه ری با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از شاخصه های اصلی و تأثیرگذار در بخش های مختلف کشور عنوان کرد: امروز یکی از مهمترین موضوعات پیش روی کشور بویژه نسل جوان و تحصیل کرده جامعه مسأله اشتغال متناسب با تخصص، رشته تحصیلی، تجربه کاری، علاقه مندی و سطح و رتبه اجتماعی متقاضیان است.

این مسئول افزود: در بازه زمانی حدوداً یکماهه گذشته تعداد سه جلسه از کارگروه اشتغال شهرستان تشکیل و باحضور فعال کلیه اعضاء دستور کارهای موجود طرح موضوع و پیگیری شد که امیدواریم با تلاش و پیگیری های مداوم، عدد اشتغال شهرستان به تدریج افزایش یافته و شهرستان ری به جایگاه اصلی و شایسته خود در این حوزه دست خواهد یافت.

بشارت به تشریح عملکرد ادارات شهرستان در حوزه اشتغال پرداخت و عنوان کرد: ادارات صمت، فنی و حرفه، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دامپزشکی در میان ادارات بهترین عملکرد را در حوزه ایجاد اشتغال و عمل به تعهدات داشته اند که در صورت حفظ این روند مکاتباتی از سوی فرمانداری شهرستان جهت تقدیر از رؤسا و کارکنان دستگاه ها با ادارات کل استانی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی ۲ ماهه گذشته اقدامات و سیاست های خوبی در حوزه اشتغال زائی و ایجاد فرصت های جدید و پایدار شغلی برای متقاضیان در سطح شهرستان طرح و اجرا شده است که از جمله این اقدامات می توان به تشکیل کمیته تخصصی اشتغال جهت تسهیل در ارتباط فی مابین کارفرمایان و کارجویان برای استفاده از ظرفیت های اشتغال و سرمایه گذاری در سطح شهرستان اشاره کرد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد که با تحقق سیاست ها و تمهیدات اندیشیده شده در این عرصه به زودی شاهد تحقق آمار اشتغال موظفی دستگاه ها در شهرستان ری باشیم.

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار