تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 16:26
476 بازدید
کد خبر : 4246

فرماندار شهرستان ری:

در موضوع فرهنگ عمومی به برکت وجود سیدالکریم انتظارات از ری بیش از سایر مناطق است

در موضوع فرهنگ عمومی به برکت وجود سیدالکریم انتظارات از ری بیش از سایر مناطق است
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست منطقه ای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان های استان تهران گفت: انتظاری که به برکت وجود مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام از مُلک ری هست در جای دیگر نیست.

آوای ری آنلاین: در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد بر اهمیت برگزاری نشست های منطقه ای در شهرستان ها تاکید کرد و اظهارداشت: تبادل نظر و گفتگو در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی و استفاده از تجربیات صاحب نظران و مسئولان فرهنگی شهرستان ها در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و معارف اسلامی در جامعه بسیار موثر و دارای برکات ارزشمندی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به موضوع عفاف و حجاب و تاکید بر اقتضائات و سطوح جانبی این حوزه خاطر نشان کرد: مسائل جانبی در حوزه عفاف و حجاب با توجه به مشاهدات و مقتضیات زمان کنونی جامعه، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و راه های برون رفت از این ناهنجاری فرهنگی در راستای سلامت جامعه ارائه و در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: با ورود به ماه مبارک رمضان و بهره مندی از فیوضات این ماه پر برکت لازم است تا در حوزه فعالیت های قرآنی با استفاده از تجربیات اساتید و کارشناسان قرآنی و همچنین ظرفیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، با اتخاذ روش های مناسب نسبت به برگزاری محافل انس با قرآن اقدامات لازم صورت پذیرد.

پاسخگویی به نیازهای جامعه مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری از شورای فرهنگ عمومی است

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی، امام جمعه​ شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری نیز با تبریک ایام نورانی میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج)، به بیان تهدیدات و آسیب های شورای فرهنگ عمومی پرداخت و گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری درباره اصلاح فرهنگ عمومی در جامعه، پاسخگویی به نیازهای جامعه مهمترین مطالبه معظم له از شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان راهبردهای عملی ایجاد نشاط و پویایی در انجام فعالیت های شورا افزود: تصمیمات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی داشته باشد که برگزاری جلسات منظم و تعیین سرفصل های موضوعی جلسات با توجه به سبک زندگی در هر منطقه و توجه به ساختار و ارکان شورای فرهنگ عمومی از آن جمله است.

در موضوع فرهنگ عمومی به برکت وجود سیدالکریم انتظارات از ری بیش از سایر مناطق است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری هم در این نشست گفت: انتظاری که به برکت وجود مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از مُلک ری هست در جای دیگر نیست.

زمانی ادامه داد: راهپیمایی عظیم اربعین، مراسم مسلمیه و بسیاری از مناسبت های ملی و مذهبی در این شهرستان با قوت و به نحو مطلوب برگزار می شود، ولیکن فارغ از برگزاری این فعالیت ها، متاسفانه شهرستان ری دارای مشکلات عدیده ای است که منشاء آن در ری نیست.

فرماندار ویژه ری، وجود اتباع و ملیت های مختلف و همچنین اقوام مختلف ایرانی با سبک زندگی متنوع و فرهنگ های خاص و ویژه ای که دارند را از مهمترین مسائل پیش روی این شهرستان برشمرد و افزود: اقدامات و تدابیری هم در جهت رفع این موانع اندیشیده شده که تقویت خدمات شهری، استقرار امام جماعت در روستاها و مساجد، برگزاری جلسات متعدد با مدیران امور اتباع، ایجاد تسهیلات و بسیاری دیگر، از جمله این اقدامات است.

لازم بذکر است در راستای برگزاری جلسات منطقه ای شوراهای فرهنگ عمومی استان تهران، روز گذشته دهمین جلسه این شورا با محوریت شهرستان های ری، شمیرانات و بخش کن به میزبانی شهرری باحضور مسئولین مربوطه برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار