تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 23:24
1302 بازدید
کد خبر : 1496

مزاحمت سوئیت راهنمایی و رانندگی برای کسبه پاساژ شیشه شهرری

توقف ۴۰ ساله راهور در میدان شهرری

توقف ۴۰ ساله راهور در میدان شهرری
کسبه پاساژ شیشه واقع در شمال غرب میدان شهرری نسبت به مزاحمت سوئیت راهنمایی و رانندگی در حاشیه میدان شهرری مقابل پاساژ گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ جمعی از کسبه پاساژ شیشه شهرری، با اشاره به ساخت یک سوئیت حدود ۲۰ -۳۰ متر مربعی در میدان شهرری مقابل ورودی این پاساژ؛ اعلام کردند: با توجه به اینکه سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در چند سال گذشته اقدام به نما سازی حاشیه میدان و پاساژ شیشه کرده است، وجود یک ساختمان با نمای کاشی کاری شده و نا زیبا داخل میدان و مقابل ورودی پاساژ شیشه، هم از لحاظ زیبایی منظره مناسبی ندارد و هم موجب مسدود شدن معبر ورودی به پاساژ و محدود شدن دید و نمای این مجتمع تجاری شده است و این موضوع موجب مزاحمت برای مغازه  های داخل پاساژ شده است.

یکی از کسبه قدیمی این پاساژ اظهار می دارد: ساختمان راهنمایی و رانندگی داخل میدان شهرری حدود سال ۶۰ در بهبوهه جنگ تحمیلی که مردم به هیچ چیز جز کمک به جبهه ها و اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی فکر نمی کردند، بنا به اقتضائات آن زمان ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه چهل سال پیش تمامی خیابان های ورودی به میدان شهرری از جمله  جاده قم، فدائیان اسلام و ۲۴ متری به صورت دو طرفه بودند، اظهار داشت: این شرایط موجب ترافیک سنگینی در میدان شهرری و خیابان های منتهی به میدان شهرری شده بود که در آن زمان برای کنترل ترافیک این منطقه ابتدا قرار بود یک سایه بان برای  استقرار ماموران راهور ساخته شود. اما به جای ایجاد چتر و سایه بان، یک ساختمان مسکونی در حاشیه میدان و در مقابل ورودی پاساژ شیشه ساختند که به مرور زمان این ساختمان تثبیت و شناسنامه میدان شهرری شد و اکنون هیچ اراده ای برای تخریب آن وجود ندارد در حالی که این ساختمان با توجه به متراژ و زیر بنای آن از لحاظ قوانین شهرسازی، معماری و نیز زیبایی شکل مناسبی ندارد.

یکی دیگر از کسبه پاساژ اظهار می دارد: در اوایل انقلاب اسلامی اداره اجرائیات و کلیه امور مربوط به راهنمایی و رانندگی، دریافت خلافی، اخذ گواهینامه، توقیف و آزادسازی خودرو، پرداخت جرایم رانندگی و… در مجتمعی در منطقه ۱۰ (نازی آباد) انجام می شد که برای سهولت کار شهروندانی که در محدوده های شرق و جنوب شهرستان ری ساکن بودند،  ساختمان راهور در میدان شهرری احداث شد. اما با تعطیل شدن ساختمان راهنمایی و رانندگی نازی آباد و انتقال آن به مقابل سینما راگا و فروشگاه شهروند و نیز راه اندازی دفتر خدمات پلیس باضافه ۱۰، این ساختمان دیگر کاربری سابق جهت مراجعات مردمی را ندارد.

آنان اظهار می دارند: راهنمایی و رانندگی که خود مجری قانون است و از هیچ تخلفی اغماض نمی کند و به محض توقف خودروها زیر تابلوی حمل با جرثقیل، اعمال قانون می کرده و خودرو ها را به پارکینگ حمل می کنند چرا خودشان  چهل سال است که در میدان شهرری توقف کرده اند؟!

یکی دیگر از کسبه این مجتمع با بیان اینکه براساس قانون راهنمایی و رانندگی، ایستادن یا توقف وسایل نقلیه در  پیاده رو و گذرگاه عابر پیاده،  داخل تقاطع ها، در فاصله ۱۵ متری میدان یا تقاطع، مقابل ورودی خیابان ها و کوچه ها یا ورودی و خروجی ساختمان ها، ممنوع است؛ تاکید کرد: توقف ساختمان راهنمایی و رانندگی در میدان شهرری مقابل پاساژ شیشه هم ممنوع است و همانطور که پلیس خودروهایی را که در محل توقف ممنوع با جرثقیل حمل میکند، مقامات مسئول بویژه فرماندار ویژه شهرستان ری به عنوان مقام عالی شهرستان، ریاست اتاق اضناف، شهرداری منطقه و مسئولان نسبت به حمل این ساختمان به محل دیگر اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار