تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 22:53
435 بازدید
کد خبر : 5004

کانال‌ها و سامانه‌های خبری بدون مجوز ساماندهی می‌شوند

کانال‌ها و سامانه‌های خبری بدون مجوز ساماندهی می‌شوند
تمامی کانال‌ها و سامانه‌های خبری فعال در فضای مجازی، لازم است بر اساس ساز و کاری که اعلام می‌شود، نسبت به ثبت درخواست اخذ پروانه فعالیت از هیات نظارت بر مطبوعات، اقدام کنند.

آوای ری آنلاین: معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد گردانندگان کانال‌ها و سامانه های خبری بدون مجوز لازم است به سامانه‌ای که به زودی طی فراخوانی معرفی و اطلاع‌رسانی می‌شود، مراجعه و اقدام به ثبت مشخصات و درخواست مجوز کنند. این اقدام در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در قبال فعالیت‌ های بدون هویت و مجوز و کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی و اخلاق‌مند در عرصه اطلاع‌رسانی کشور انجام می‌ شود.

بدیهی است رسیدگی به درخواست‌های فعالیت کانال‌ها و سامانه‌های خبری، با اولویت انجام می‌گیرد و در صورت احراز شرایط قانونی و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت آنها صادر می‌شود.

هیات نظارت بر مطبوعات پیشتر نیز طی چند فراخوان، از مدیران سایت‌ها و فعالان خبری بدون مجوز برای اخذ مجوز و تطبیق وضعیت خود با مفاد قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی آن، دعوت به عمل آورده بود که مورد استقبال قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار