تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 19:32
157 بازدید
کد خبر : 5375

همایش ملی آب با رویکرد فرهنگسازی الگوی مصرف آب برگزار شد

همایش ملی آب با رویکرد فرهنگسازی الگوی مصرف آب برگزار شد
بحران آب در ایران از سلسله چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و استفاده نادرست از منابع آب در کشور ایران است و در راستای بهبود الگوی مصرف آب نیازمند فرهنگ سازی آن توسط مسئولین و آموزش صحیح مصرف آب به مردم از سنین پایین هستیم که در این راستا اداره آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران با همکاری اداره آموزش و پرورش در روز ملی آب همایشی را برگزار کرد.

آوای ری آنلاین: همایش ملی آب با حضور سید علی یزدیخواه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶، سایر مسئولین ، معلمان و دانش اموزان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم سیدعلی یزدیخواه گفت: میزان مصرف آب در تهران بزرگ در سال رقمی حدود ۲ میلیارد متر مکعب است که از سدهای پنجگانه تهران تامین می‌شود و قریب به ۸۰ درصد آن به فاضلاب تبدیل می‌شود که لزوم توجه به بازچرخانی آب و استفاده مجدد آب تصفیه شده برای مصارف صنعتی، بهداشتی، کشاورزی، محیط زیست و … می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

او ادامه داد: طبق تجربه های جهانی باید بحث استفاده مجدد از پساب را در دستور کار قرار دهیم و برای این امر مهم نیازمند ایجاد فرهنگسازی هستیم و بایستی تصفیه خانه های زیادی در تهران احداث شود تا بتوان آب را برای نسل‌های آینده حفظ کرد.

در ادامه حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه۶ تهران گفت: روز ۱۳ اسفند بعنوان روزملی آب تعیین شده است و با حضور اقشار فرهنگی جامعه برنامه های خاصی برای آن در نظر گرفته ایم.

او افزود: کشور در شرایط خاص قرار دارد و موقعیت جغرافیایی کشورمان خشک و نیمه خشک میباشد که توجه به آب در همه زمانها نیاز اساسی کشور است و موضوع فرهنگسازی بایستی از قشر دانش آموزی شروع شود تا اثرگذاری آن برای نسل‌های آینده بیشتر نمایان گردد.

حقیقی ادامه داد: اگر این همایشها  تسرعی پیدا کند و به یک فرهنگ تبدیل شود برای کشور اثرات خوبی می تواند داشته باشد که نقش این همایشها را در آینده خواهیم دید.

گفتنی است در این مراسم از زحمات معلمین و دانش آموزان که دغدغه آب داشته و در مدارس به این فرهنگ پرداخته اند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار