تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 - 1:15
1474 بازدید
کد خبر : 675

بزرگداشت سالگرد شهادت شهدای هسته‌ای در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

بزرگداشت سالگرد شهادت شهدای هسته‌ای در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
شهیدان مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی صبح روز چهارشنبه بیستم و یکم دیماه۱۳۹۰ بر اثر انفجار یک بمب ریموتی نصب شده در بدنه خودروی آن‌ها در میدان کتابی تهران به دست عوامل استکبار به شهادت رسیدند. شهید رضا قشقایی متولد ۱۳۵۷ و از اهالی شهر ری بود که پیکر وی در صحن باغ طوطی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید قشقایی و شهید احمدی روشن با حضور رییس سازمان انرژی اتمی، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سرهنگ پاسدار قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم (ع)، نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، خانواده معظم شهداء و باحضور مردم انقلابی و شهید پرور شهرستان ری در صحن باغ طوطی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: بزرگداشت و پاسداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای، انتقال فرهنگ ایثارگری و تلاش دانشمندان کشورمان برای رسیدن به قله‌های افتخار و خودکفایی به نسل‌های آینده است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه داریم از شهدا داریم و شهدا چراغ راه ما هستند، اظهار داشت: این شهدا به دست ایادی استکبار و دشمنان این ملت به شهادت رسیدند که هدفشان متوقف کردن صنعت هسته‌ای ایران بوده است.

وی هدف مهم شهدای هسته‌ای را ارتقای قابلیت کشورمان در حوزه فناوری هسته‌ای و ایجاد و توسعه این فناوری بر شمرد و گفت: تلاش شهدا برای ادامه حیات شجره طبیه انقلاب اسلامی از سوی دانشمندان جوان و دانشجویان هسته ادامه خواهد داشت.

آیین بزرگداشت سالگرد شهادت رضا قشقایی و مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته‌ای کشورمان، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور رییس سازمان انژی اتمی، فرماندار و مسئولان شهرستان ری و خانواده این شهدای گرانقدر در صحن باغ طوطی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

بزرگداشت سالگرد شهادت شهدای هسته‌ای در حرم حضرت عبدالعظیم رییس سازمان انژری اتمی پس از این مراسم با حضور در منزل شهید رضا قشقایی با خانواده این شهید هسته‌ای دیدار و گفتگو کرد.

شهیدان مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی صبح روز چهارشنبه بیستم و یکم دیماه۱۳۹۰ بر اثر انفجار یک بمب ریموتی نصب شده در بدنه خودروی آن‌ها در میدان کتابی تهران به دست عوامل استکبار به شهادت رسیدند.

شهید رضا قشقایی متولد ۱۳۵۷ و از اهالی شهر ری بود که پیکر وی در صحن باغ طوطی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار