تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 16:50
7078 بازدید
کد خبر : 1863

رییس اتحادیه انبارداران کالاهای تجاری شهرستان ری:

با افتتاح شهرک انبارداران آفتاب ۱۳ هزار اشتغال ایجاد می شود

با افتتاح شهرک انبارداران آفتاب ۱۳ هزار اشتغال ایجاد می شود
بهره برداری از شهرك انبارداران آفتاب به عنوان یک پروژه ملی و بزرگ ترین مکان تجمیع کالا، موجب کاهش قاچاق کالا، احتکار و افزایش امنيت كالا و صرفه جويی 29 ميليون ليتری گازوئيل خواهد شد.

رییس اتحادیه انبارداران کالاهای تجاری شهرستان ری گفت: با احداث شهرک انبار داران آفتاب، ۱۳ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

سید محسن کشاورزی رییس اتحادیه انبارداران کالاهای تجاری شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که با احداث شهرک انبار داران آفتاب ۵ هزار شغل به صورت مستقیم و ۸ هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود، اظهار داشت: با بهره برداری از این شهرک در مجموع برای ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و علاوه بر آن مشکلات زیادی  از جمله ترافیک شهر تهران کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه تمام مجوزهای لازم برای ساخت این مجموعه اخذ شده است، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد در سالهای گذشته مشکلاتی برای اجرای این پروژه عظیم و ملی بوجود آورده اند که باعث تاخیر در عملیات اجرایی این پروژه شده است.

سید محسن کشاورزی اذعان کرد: اگر برخی افراد در مسیر ساخت مجتمع بارانداز و انبار آفتاب که توسط شرکت تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان انبارهای کالاهای تجاری و آهن فروشان شهرستان ری برنامه و طرح ریزی شده است سنگ اندازی و کارشکنی نمی کردند، این پروژه  با هزینه  ۲۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل می شد و سال ها پیش به بهره برداری می رسید این در حالی است که در سال های اخیر با رشد نرخ تورم و افزایش قیمت مصالح و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این شهرک اکنون هزینه تمام شده برای ساخت این مجموعه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

سید محسن کشاورزی افزود: نگهداری کالا به صورت متمرکز و ثبت در سامانه جامع انبارداران به منظور مبارزه اصولی و هدفمند با قاچاق کالا و احتکار، امنیت کالا و صرفه جویی ۲۹ میلیون لیتری گازوئیل از مهمترین اهداف احداث شهرک انبارداران آفتاب در شهر ری است.

سید محسن کشاورزی انبارداری را شغلی پر زحمت اما مفید برای اقتصاد کشور دانست و گفت: در سامانه جامع انبارها هر شخص  با یک کد ملی اطلاعات یک انبار را ثبت می‌کند در صورتی‌ که این کار غلط است چرا که باید انبارها دسته‌بندی شده و تجار و صاحبان کالا پروانه کسب بگیرند تا اتحادیه انبارداران اطلاعات آن‌ها را در اختیار داشته باشد؛ این در حالی است که اکنون با این سخت‌گیری‌های بی‌مورد تمامی اجناس از انبارهای عمومی خارج و در انبارهای زیرزمینی نگهداری می‌شود و همین موضوع باعث شده است که  اجناس با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده برسد درحالی‌که اتحادیه به انبارهایی که پروانه کسب گرفته‌اند کنترل و نظارت کامل دارد و همه این انبارها پلاک شناسایی دارند.

رئیس اتحادیه انبارداران شهرری با اشاره به بازدید دکتر منصوری استاندار تهران در ۱۷ بهمن ماه از شهرک انبارداران آفتاب اظهار امیدواری کرد که در دولت  مردمی و عدالت محور شاهد همکاری مسئولان برای تسریع در ساخت این شهرک باشیم.

وی اهداف پروژه را به شرح ذیل بیان کرد:

۱- آزاد سازی ۴ میلیون متر مربع اراضی در شهر تهران جهت ساماندهی مشاغل

۲- نگهداری کالا به صورت متمرکز و ثبت در سامانه جامع انبارداران جهت مبارزه با قاچاق کالا و احتکار

۳- امنیت کالا در انبارهای جامع هدف برای جلوگیری از اغتشاشات پیش آمده در گذشته

۴- سیستم حفظ و نگهداری کالا و آتش نشانی

۵- حذف ترافیک جنوب تهران و جلوگیری از عبور تریلی و کامیونت به داخل شهر تهران

۶- باتوجه به جا نمایی اراضی محمد آباد چمبورک در مقابل شهرک حمل و نقل و مجاورت جاده قدیم قم و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و خط سراسری راه آهن جنوب کشور سبب تحویل مناسب با کمترین هزینه و صرفه‌جویی در سوخت میشود.

۷ – طبق مصوبه شورای امنیت سرشاخه پدافند غیر عامل می باشد.

۸- نظارت دقیق بر تامین و توزیع کالا و امکان برخورد قانونی با قاچاق کالا در شرایط حساس فعلی کشور که در جنگ اقتصادی به سر می‌برد.

۹- حل معضلات ترافیکی در مناطق مهمی از شهر تهران و ری

۱۰- پیشگیری از آتش سوزی هایی که در مجموعه فعلی انبارها اتفاق می‌افتد و باعث بروز خسارات فراوان می گردد.

۱۱- تأثیرات مثبت آبادانی و اشتغال زایی قابل توجه پروژه در منطقه‌ محروم کهریزک.

۱۲ – ایجاد شغل برای پنج هزار نفر بصورت مستقیم و هشت هزار نفر غیر مستقیم.

۱۳ – سهولت رانندگان تریلی جهت نوبت و تخلیه بار که اکثراً در خیابانها ترافیک ایجاد می نمایند و همچنین حفظ و امنیت بار در برابر سارقین.

۱۴ – صرفه‌جویی در مصرف سوخت گازوئیل به میزان ۲۹/۲۰۰/۰۰۰ لیتر در سال و ……

شایان ذکر است که شهرستان ری کانون تجمیع  ۷۵ درصد انبارهای کشور است.

سید محسن کشاورزی به لحاظ اهمیت این پروژه از فرماندار محترم ویژه شهرستان و همچنین بخشدار محترم کهریزک خواست نسبت به رفع موانع و سرعت بخشیدن به اجرای آن مساعدت کنند.

رییس اتحادیه انبارداران کالاهای تجاری شهرستان ری همچنین از صبوری هیات مدیره و اعضای اتحادیه قدردانی و اظهار امیدواری کرد: شهرک انبارداران با همکاری و یاری مسئولان هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار