تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 14:12
287 بازدید
کد خبر : 4518

رئیس‌ سازمان اوقاف و امور خیریه:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای عزاداری‌ محرم

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای عزاداری‌ محرم
رئیس‌ سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای برپایی مجالس عزاداری‌های ماه محرم، اربعین و موکب‌های کشور در نظر گرفته شده‌است.

آوای ری آنلاین: حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در حاشیه همایش بصیرت عاشورایی “شمیم حسینی” در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار شد، گفت: امسال هم در آستانه محرم تمهیدات و اقداماتی داشتیم و سازمان اوقاف و خیریه به تبع آن سایر سازمان‌ها که وظیفه کار فرهنگی دینی دارند، به کمک هیات های مذهبی، مساجد و محافل عزاداری حسینی می‌آیند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم به هیات های مذهبی کمک کنیم، اظهار داشت: امسال ۱۳ هزار هیات در کل کشور حدود ۶۰ میلیارد تومان مساعده دریافت می‌کنند.

این مسئول افزود: حدود ۸۰۰ هیات هم در بقاع متبرکه مستقر هستند و در ایام محرم به عزاداری می‌پردازند.

به گفته خاموشی، در طرح شمیم حسینی با معرفی سازمان تبلیغات اسلامی کمک به هیات و مساجد با نرخ مشخص انجام می شود.

تجهیز موکب در مرزهای کشور

خاموشی این را هم گفت که در اربعین نیز موکب های داخل کشور، مداخل وردی زوار آذربایجانی، افغانستانی و پاکستانی و سایر کشورها و همچنین مرزهای خروجی کشور موکب های متعددی مستقر و توسط موقوفات و امامزاده‌ها تجهیز می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در داخل عراق نیز هنگام پیاده روی اربعین حسینی در طریق نجف به کربلا، کاظمین و سامرا و شهرهای نجف و کربلا خدمات دهی توسط موکب های موقوفات و اماکن متبرکه برای استفاده زوار انجام خواهد شد.

سید حسن میرکریمی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران نیز در این همایش با اشاره به افتتاح طرح شمیم حسینی در سال ۱۴۰۲ گفت: اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح در ۲ بخش موقوفات مقید به زمان و مکان و منابع آزاد است.

وی افزود: بخشی از موقوفات که از منابع آزاد است در اختیار هیات ها و به ویژه شهرستان‌های استان تهران قرار می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان تهران خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح شمیم حسینی در استان تهران و به ویژه شهرستان‌های استان حدود ۲۵ میلیارد تومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار