تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 23:49
294 بازدید
کد خبر : 5019

علی کلهر:

کاشت مرغوب ترین گل کلم ایران در کهریزک

کاشت مرغوب ترین گل کلم ایران در کهریزک
شهردار کهریزک گفت: با ظرفیت های خوب و خاک حاصلخیزی که شهر کهریزک دارد اینک مرغوب ترین گل کلم ایران در اراضی این منطقه کشت و تولید می‌شود.

آوای ری آنلاین: علی کلهر در حاشیه برگزاری جشن برداشت گل کلم شهر کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف ما از برگزاری چنین مراسمی این است که دید مردم را به کهریزک عوض کنیم و سعی داریم نوع نگاه مردم با شنیدن نام کهریزک به موضوعات خوب تغییر پیدا کند.

وی افزود: لازمه این کار، شناسایی استعدادها و ظرفیت های شهرستان ری و بخش کهریزک و معرفی الگوهای مناسب از جمله مقام آوران ورزشی در سطح استانی، ملی و بین المللی، صنعتگران ، منابع انسانی، هنرمندان و فرهیختگان این خطه می‌باشد.

فلسفه وجودی نمایشگاه معرفی پتانسیل ها و ظرفیت‌های بخش کهریزک و روستاییان است چرا که بخش کهریزک به واسطه وجود برخی مراکز مانند پالایشگاه تهران و آلودگی های آن، بهشت زهرا،پزشکی قانونی، مراکز ترک اعتیاد معتادین متجاهر، مرکز جمع آوری زباله آرادکوه و چندین مرکز دیگر در اذهان عمومی خوشنام نیست و به همین سبب ظرفیت و توانمندیهای موجود در آن مغفول و فراموش شده است.

۳۶۶ هکتار از زمین‌های کهریزک زیرکشت گل کلم است

علی کلهر شهردار کهریزک نیز با اشاره به ظرفیت قابل توجه شهر کهریزک در حوزه کشاورزی اظهار کرد: کهریزک از دیرباز تاثیر بسزایی در کشاورزی و تولید محصولات استان تهران داشته اما با استقرار صنایع آلاینده در مجاورت و همچنین داخل شهر رفته‌رفته کشاورزی این منطقه دچار چالش شده است.

وی افزود: صنایع آلاینده و انبارهای بخش کهریزک ظرفیت کشاورزی این بخش از شهرستان ری را از بین برده لذا با برگزاری جشنواره برداشت گل‌کلم در شهر کهریزک تلاش کردیم این شهر را با وجود مشکلات و معضلاتی که از شهر تهران به آن تحمیل شده به هویت اصلی خود نزدیک کنیم.

شهردار کهریزک در ادامه گفت: کهریزک را معمولاً با مشکلات آن از جمله صنایع آلاینده، آرادکوه، بهشت زهرا(س)، کمپ‌های متعدد ترک اعتیاد و غیره می‌شناسند، اما این‌ها مشکلاتی است که ما هر روزه در شهر کهریزک با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم تا هویت اصلی این شهر را حفظ کنیم.

کلهر تصریح کرد: این جشنواره نمایشگاهی متشکل از ۵۰ غرفه است که در حوزه‌های عرضه گل کلم که تولید محصولات کشاورزی کشاورزان همین منطقه است و نیز محصولات فرآوری شده خانگی فعالیت می‌کنند.

شهردار کهریزک در پایان با اشاره به اینکه بخش کهریزک دارای ظرفیت‌های متعددی است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۶۶ هکتار از زمین های کهریزک زیرکشت گل کلم است که هر هکتار به طور متوسط حدود ۴۰ الی ۵۰ تن از این محصول را تولید می کند.

نخستین جشنواره برداشت محصولات کشاورزی با محوریت محصول «گل کلم» باحضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در شهر کهریزک برگزار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار