تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آبان 1401 - 23:25
2911 بازدید
کد خبر : 3322

رضا فغانی

اشتغال به کار با رانت “ددی”

اشتغال به کار با رانت “ددی”
یکی از موضوعات مهم و اساسی امروز جامعه بیکاری و عدم اشتغال و به کارگیری نیروهای متخصص و تحصیل کرده می باشد.

اعلام نرخ بیکاری از سوی دولت و همچنین وعده های مسئولان عالی رتبه در جهت اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده نیز یکی دیگر از مواردی است که تا به امروز آنگونه که انتظار می رفت عملی نشد.

از سویی این معضل و مشکل مربوط به یک دولت، یک گروه یا جریان خاصی نیست و در هر دوره شاهد صحبت های بسیار زیبا و خیالی از سوی مسئولان هستیم که در عمل هیچ نتیجه حاصل نمی شود.

با روی کار آمدن دولت مردمی امیدوار بودیم به جای به کارگیری افراد بی تخصص، نالایق و رانتی از جوانان مستعد و دلسوز بیشتر استفاده گردد که متاسفانه با به کارگیری برخی افراد در پست‌های مختلف و مسئولیت‌های گوناگون متوجه شدیم که چرخ بر همان روال می گردد و تنها راه رسیدن به اشتغال و کار داشتن رانت و پارتی است.

جالب این است که هر زمان با مسئولی صحبت از به کارگیری نیروی کار شد در جواب گفتند: “دستور عدم جذب نیرو آمده” ولی معلوم نیست پس چگونه تعدادی آدم بی سواد و بی تخصص در همان مجموعه ها مشغول به کار می‌شوند. افرادی که حتی یک روز هم پشت میز نشسته اند و رزومه کاری ندارند.

روی صحبتم با مسئولانی است که واقعاً دلسوزانه به درد مردم رسیدگی می کنند و به دنبال حل مسائل و مشکلات اساسی مردم هستند. موضوع اشتغال به کار رانتی باعث بدنامی شما می شود و نمی توانید با این شیوه جوابگوی نیازهای جوانان بیکار در سطح شهرستان باشید.

به عنوان یک روزنامه نگار و رسانه بخشی از پیام ها و صحبتهای مخاطبین و همشهریان عزیز را منعکس کردیم و امیدواریم با مطرح کردن درد و دل مردم فساد موجود در بحث اشتغال با جدیت از سوی مسئولان پیگیری و حل شود و در صورت عدم رسیدگی به زودی لیست این افراد با سمت ها و جایگاهشان رسانه ای خواهد شد.

✍ رضا فغانی – مدیر مسئول

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار