تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 0:26
288 بازدید
کد خبر : 4500

قاضی عسکر:

فلسفه عزاداری‌ها مبارزه با جهل است

فلسفه عزاداری‌ها مبارزه با جهل است
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با تاکید بر اینکه نباید مسائل غیرواقع در عزاداری‌ها مطرح شود، گفت: فلسفه عزاداری مبارزه با جهل و نادانی است.

آوای ری آنلاین: حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران که در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: ما برای توسعه فرهنگی ظرفیت های خوبی داریم اما مهم این است که از این ظرفیت های خیلی بزرگ چگونه استفاده کنیم.

وی افزود: میلیون ها انسان از ظرفیت حج و زیارت عتبات عالیات مثل مشهد استفاده می کنند؛ ظرفیت های دیگر مثل صدا و سیما و آموزش و پرورش داریم اما بعد از ۴۳ سال نباید برخی جوانان ما با دین بیگانه شوند و با تحریک دشمن تحت تاثیر قرار گیرند، این موضوع باید ریشه یابی شود و با کج روی ها مبارزه کرد.

قاضی عسکر با بیان اینکه در حوزه عزاداری ها و اربعین متاسفانه ما گرفتار مسائل شکلی شده ایم؛ خاطرنشان کرد: همین چند وقت پیش سه شب مراسم مسلمیه داشتیم و در این مراسمات جوان های زیادی حضور پیدا می کنند، ما آقایان را توجیه کردیم که مسائل غیر واقع مطرح نکنند و صحنه عزت عاشورا را جوری تفسیر نکنید که ذلت شود.

وی افزود: اصول دینی باید در مراسم های اینچنینی رعایت شود و در جلسه ای که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان فرمودند که نباید فرصت ها را در این جلسات از دست بدهیم.

قاضی عسکر ادامه داد: فلسفه عزاداری مبارزه با جهل و نادانی است و دشمن شناسی باید جزو مسائل محوری این گونه مراسم هاباشد؛ توصیه شده جوری مداحی شود که مردم صحنه عاشورا و بحث محتوایی آن را حس کنند و در دستور عمل قرار دهند.

این مسئول یادآور شد: موکب زدن خوب است اما به جای کار فرهنگی یک مسابقه ای در موکب زنی راه انداخته شده در حالی که عزادارانی‌ که برای اربعین می روند باید سفیران فرهنگی شوند اما اگر فقط تمرکز با موکب باشد ما این فرصت را از دست می دهیم.

جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران به میزبانی شهرستان ری با حضور استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه استان در تالار شیخ صدوق در حال برگزاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار