تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 20:09
302 بازدید
کد خبر : 4726

شهر قیامدشت؛ نیازمند احداث آرامستان و کلینک درمانی

شهر قیامدشت؛ نیازمند احداث آرامستان و کلینک درمانی
"حسین ترکاشوند" شهردار شهر قیامدشت از توابع شهرستان ری با بیان اینکه از ابتدا این محدوده از استان شهرک بوده و نه روستا، گفت: چهار نقطه را برای جانمایی آرامستان به محیط زیست و منابع طبیعی اعلام کردیم و پیگیر این موضوع هستیم.

آوای ری آنلاین: حسین ترکاشوند در جمع خبرنگاران گفت: قیامدشت از ابتدا شهرک بوده نه روستا بنابراین آرامستان نداشت؛ با این وجود تابحال چهار نقطه را به منابع طبیعی و محیط زیست برای احداث آرامستان معرفی کردیم اما چون در حوزه آبریز قرار گرفته ایم فعلا موافقت نشده است.

وی ادامه داد: پیگیر موضوع هستیم تا به نتیجه برسد اما اگر آن چهار نقطه آرامستان که شهرداری تهران می خواهد احداث کند که یکی در شرق پایتخت است، قطعا مشکل ما هم حل می‌شود.

ترکاشوند پنج پروژه شاخص شهر قیامدشت را تشریح کرد و گفت: نخست پروژه اجرای ساختمان و پایش تصویری در بحث ایمنی و ترافیکی است که با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت ۹۸ درصدی در هفته دولت افتتاح می شود.

وی افزود: ساخت هنرستان خیرساز فخرصادق در یک عرصه ۴۵۰۰ متر مربعی متعلق به شهرداری با اعتبار ۲۵ میلیاردی، زیرسازی، آسفالت و تعریض خیابان شهید مدافع امنیت زمانی نیا هم با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت بهره برداری می شود.

ترکاشوند زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول گذاری خیابان حصار امیر حدفاصل میدان شهید سلیمانی تا حد شرقی حریم با اعتباری ۱۲ میلیارد تومانی را هم دیگر پروژه ای نامید که آماده بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بوستان شرقی قیامدشت هم به منظور توزیع عادلانه پروژه های شهری به مساحت ۲۵ هزار مترمربع و ۲۰ میلیارد تومان هزینه در هفته دولت افتتاح می شود.

شهردار قیامدشت این را هم گفت که تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد تهران شرق امضا کردیم و سه هزار نهال پسته در محوطه دانشگاه کاشتیم؛ همچنین از اساتید روانشناسی آنها برای مشاوره مردمی استفاده می کنیم.

وی یادآور شد: در خصوص کریدور سه کیلومتری شمال قیامدشت تا توتک هم از توان این دانشگاه در طرح مطالعاتی استفاده می کنیم.

یوسف عصمتی رئیس شورای اسلامی شهر قیامدشت در جمع خبرنگاران گفت: اگر وضعیت شهر قیامدشت را با ۶ سال پیش که بخشی از تهران بود، مقایسه کنیم تحول بزرگی را می بینیم و امیدوارم خبررسانی شما در راستای امیدبخشی در کنار تمامی نقدها باشد.

محمد حقی نایب رییس شورای شهر قیامدشت گفت: به جرات می توانم بگویم در این شهر ساخت و ساز غیرمجاز نداریم.

وحید خسروآبادی عضو شورا اظهار کرد: نبود آرامستان یکی از معضلات شهر است و شهرداری اقدام کرده اما برخی اجازه این کار را نمی دهند؛ ما پنج هزار مترمربع زمین به تامین اجتماعی برای احداث کلینیک دادیم اما این موضوع مسکوت مانده است که انتظار پیگیری داریم.

حسین سبحانی عضو شورا عنوان کرد: در بحث عمرانی کارهای خوبی در قیامدشت انجام شده اما در موضوع نگهداشت شهر ضعیف عمل شده و مردم گلایه مندند.

وی افزود: تعداد پرسنل شهرداری قیامدشت کم است و اجازه جذب هم داده نمی شود؛ با این وجود با کمبود نیرو پتانسیل اقدامات خوبی انجام شده است.

به گفته سبحانی، مشکل حریم قیامدشت و تداخل با منطقه ۱۵ وجود دارد و تقسیمات کشوری مشخص است؛ برخی با یک سری اطلاعات غلط به نهادها می خواهند حریم را تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ درصد تراکم برای ساختمان سازی در شهر قیامدشت اجازه ساخت داده می شود و این میزان تراکم کردم را برای ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده ترغیب نمی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار