تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 23:56
330 بازدید
کد خبر : 4749

شهردار باقرشهر:

سهم این شهر از عوارض آلودگی در حد صفر است

سهم این شهر از عوارض آلودگی در حد صفر است
شهردار باقرشهر گفت: سهم عوارض آلودگی این شهر با اینکه میان آلاینده ها قرار دارد، در حد صفر است.

 آوای ری آنلاین: مرتضی همتی در جمع خبرنگاران افزود: باقرشهر یک شهر فریز شده است و یک حالت مربعی شکل دارد که نمی تواند بیشتر از این توسعه پیدا کند.

وی افزود: باقرشهر محیط درمانی و بیمارستان قابل توجهی ندارد که آن هم توسط بخش خصوصی اداره می شود؛ طرح تفصیلی و جامع این شهر قبلا تصویب شده و ۵۵۰ هکتار شهر وسعت دارد اما باید ۴۵۰۰ هکتار در حریم خود نگهداری می کنیم.

به گفته همتی، طبق قانون دیگر شهرها از حریم ها درآمدی ندارند و باقرشهر فقط در زمین های بالا دست امکان توسعه دارد که در کمیته فنی طرح جامع که متشکل از ۱۸ دستگاه است، عملا همه مخالف طرح توسعه بودند.

وی افزود: ۲ هفته پیش شورای عالی شهرسازی در این رابطه تشکیل شد اما نوبت رسیدگی به ما نرسید؛ اما طرح جامع را پیگیری می کنیم.

همتی ادامه داد: عمده مشکل ما در بافت فرسوده است و بیشتر مردم هم در این بافت زندگی می کنند؛ طرحی برای بافت فرسوده تهیه کردیم که آن را هم گفتند منوط به طرح جامع است که تصویب شود.

نمی گویم در شهرداری باقرشهر در قبل فساد نبوده است، اما من گفته ام که اگر امروز فسادی دیدید در بوق و کرنا کنید

شهردار باقرشهر در بخش دیگر سخنانش گفت: بودجه شهرداری در سال پیش ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و روی کاغذ درآمد در چهار ماه اول سال محقق شده است؛ اما واقعیت این است که قیمت آسفالت چند برابر شده و باید حداقل درآمد امسال ما ۶۰۰ میلیارد تومان باشد.

وی افزود: یک بخش بدهی مردم به شهرداری است اما آن هم پاسخگوی نیاز شهر نیست؛ از سوی دیگر اجازه توسعه شهر به دلیل وجود پالایشگاه نداریم اما از یاد نبریم که این شهر ۲۶ سال پیش تشکیل شده است.

همتی گفت: نمی گویم در شهرداری باقرشهر در قبل فساد نبوده است اما من گفته ام که اگر امروز فسادی دیدید در بوق و کرنا کنید.

بهشت زهرا به تهداتش عمل نکرده است

شهردار باقرشهر این را هم توضیح داد: بهشت زهرا(س) ۱۶۶ هکتار از اراضی باقرشهر را گرفته اما به تعهدات خود در قبال مردم عمل نکرده است.

وی افزود: شهر سنگ تنها بضاعت بالفعل این شهر است و باید برای آن صنایع جایگزین غیرآلاینده مثل پوشاک تعریف شود؛ هم اکنون پسماند و آلودگی شهر سنگ کم نیست و باید نگاه نویی در این مورد داشته باشیم.

همتی خاطرنشان کرد: زیر زمین باقرشهر از روی زمین آلاینده‌تر است و بحران هایی مثل لوله‌های زیر شهر داریم؛ سوال اینجاست که چرا محیط زیست پالایشگاه را از لیست آلاینده کننده ها خارج کرده است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار