تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 20:32
167 بازدید
کد خبر : 5242

استاندار تهران:

در دهه مبارک فجر امسال ۱۶۰۰ پروژه در استان تهران به بهره برداری می رسد

در دهه مبارک فجر امسال ۱۶۰۰ پروژه در استان تهران به بهره برداری می رسد
استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان گفت: در دهه فجر امسال ۱۶۰۰ پروژه با صرف اعتبار ۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

آوای ری آنلاین: علیرضا فخاری در جلسه شورای اداری استان تهران که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر امسال، علاوه بر افتتاح ۱۶۰۰ پروژه، یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شوند، پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی خط مشی جدیدی را نه تنها برای ملت ایران که رای بشریت رقم زد، بر این اساس خدمت بدون منت با رویکرد تکلیف‌مدارانه انتظار امام راحل از مسئولان است، به این معنا که در خدمت خدا را ناظر و شاهد بدانیم و در این صورت خستگی، بن‌بست، خیانت و قصور معنی ندارد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امام راحل از مدیران و مسئولان توقع دارد کار را با دقت و درایت انجام دهیم که همانا به معنای داشتن مداومت، برنامه، پیش‌بینی، پژوهش و تحلیل وضعیت فعلی است.

فخاری تأکید کرد: ما مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با تکیه بر مؤلفه‌های یاد شده، مسیر را با جرأت و جسارت جلو برده و از هیچ عامل بازدارنده‌ای نهراسیم، انقلاب یک هدف آرمانی بسیار بزرگ دارد که همانا تربیت انسان در ابعاد جهانی است.

وی با اشاره به جمهوریت مدیون اسلام و امامت ما است، گفت: اگر امروز به جمهوریت نظام می‌بالیم مدیون امام راحل است که پیوند بین اسلام و جمهوریت را برقرار کرد و ساز و کار آن رجوع به آراء مردم و پذیرش یک مدل حکمرانی در تراز انقلاب اسلامی است.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه امروز در مدل دموکراسی‌های دنیا اصل جمهوریت پذیرفته شده است، ادامه داد: واگذاری امورات اداره کشور به مردم و بی‌بدیل بودن سهم مشارکت آنان یک اصل مهم است، چرا که شکل‌گیری، تداوم و تثبیت آن به اصل مردم وابسته است.

فخاری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تلاش مسئولان و مدیران برای افزایش سهم مشارکت مردم در همه امور تأکید و خاطرنشان کرد: اگر کمک مردم نباشد، اجرای کارها امکان‌پذیر و تحقق‌پذیر نیست.

وی سپس به تداوم شرایط خشکسالی‌ها و کمبود منابع آب در استان تهران اشاره و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی خود در وهله اول سفیران صرفه‌جویی در مصرف آب باشند، از سویی با توجه به ضریب مصرف در بخش کشاورزی، باید این سهم کنترل و مدیریت جدید در این حوزه اعمال شود.

استاندار تهران، آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم را عامل مؤثر دیگری در افزایش سهم جامعه در مدیریت و کاهش مصرف آب دانست و بر ضرورت مشارکت همگان در کاهش و صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد.

فخاری با اشاره به برخی مشکلات استان تهران، افزود: اگرچه این استان یک چهارم جمعیت کشور را دارد که از نظر اعتبارات و بودجه در رتبه آخر در بین استان‌های کشور قرار دارد، شأن استان تهران آن چیزی نیست که امروز با آن مواجهیم.

وی به برخی از اختلالات موضوعات ملی و استانی در استان تهران اشاره و بیان کرد: به طور مثال برای مجازی شدن مدارس در شرایط آلودگی هوا، باید هماهنگی‌هایی در سطح کلان و استانی انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار