تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400 - 17:37
1157 بازدید
کد خبر : 1788

فرماندار ری:

خدمت به مردم مناطق محروم یک توفیق الهی است

خدمت به مردم مناطق محروم یک توفیق الهی است
حسین توکلی کجانی: سعادت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک توفیق الهی و یک فرصت می باشد که باید به نحوه احسنت از آن بهره برد.

آئین تکریم و معارفه بخشدار فشافویه با حضور حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام درگاهی امام جمعه بخش فشافویه، نوفرستی دادستان شهرستان ری، بخشداران شهرستان ری، شهردار و اعضای شورای اسلامی بخش فشافویه، دهیاران و اعضای شورای های اسلامی بخش فشافویه و سایر مسئولان محلی برگزار شد.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در مراسم تکریم و معارفه بخشدار فشافویه گفت: خدمت به مردم به خصوص خدمت به مردم مناطق محروم یک توفیق الهی است.

توکلی اضافه کرد: سعادت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک توفیق الهی و یک فرصت می باشد که باید به نحوه احسنت از آن بهره برد.

معاون استاندار تهران افزود: شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در شهرستان ری الخصوص بخش فشافویه با توجه به شهرک صنعتی شمس آباد و همچنین وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی این بخش را به قطب اقتصادی این شهرستان تبدیل کرده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری عنوان کرد: با توجه وجود فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین وجود مسیرهای ترانزیتی در بخش فشافویه آینده روشنی در این بخش وجود دارد.

توکلی با تاکید بر وجود برخی از مشکلات در این بخش اظهار کرد: وجود مشکلات در بخش فشافویه همانند آب شرب، آب کشاورزی، نبود گاز در برخی از روستاها باید هر چه زودتر مرتفع شود و در خصوص مسائل زیست محیطی با توجه به وجود آرادکوه و پسماندسوزی ها باید مورد توجه دستگاههای مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه باید به معیشت مردم توجه ویژه ای شود.

توکلی بیان کرد: در حوزه اقتصادی از دیرباز میل به سرمایه‌گذاری در ری بسیار بالا بوده و در حال حاضر نیز بخش فشافویه به واسطه فعالیت شهرک صنعتی شمس‌آباد با زمینه اقتصاد مقاومتی و فعالیت واحدهای تولیدی که نگاه به بیرون را از بین برده‌اند، در برخی حوزه‌ها نیاز به واردات را برطرف کرده است. ظرفیت‌سازی و زیرساخت‌های عظیمی در ری ایجاد و فراهم شده تا سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر در این شهرستان سرمایه‌گذاری و کار اقتصادی و تولیدی انجام‌ دهند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به تصویب و صدور مجوز احداث شهرک ۲۰۰ هکتاری هایتک در منطقه فشافویه، افزود: ایجاد این مرکز در کنار منطقه ویژه اقتصادی، شهر فرودگاهی، شهرک شمس‌آباد و محور چرم شهر، قطب اقتصادی تأثیرگذاری را شامل می‌شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه شهرستان ری ورودی ۱۷ استان جنوبی کشور به پایتخت است، گفت: قرار گرفتن در این کریدور غرب به شرق به خودی خود اهمیت و پتانسیل‌های ری در حوزه‌های حمل و نقل، شبکه ریلی، شبکه راه، سرمایه‌گذاری و بافت جمعیتی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با ایجاد اقدامات زیرساختی مانند راه، بزرگراه، راه‌آهن، فرودگاه و زیرساخت اقتصادی، حسن آباد فشافویه که پیشتر مورد بی‌مهری قرار گرفته بود به قطب اقتصادی تبدیل شده است، همچنین بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و اتصال شهرک صنعتی شمس‌آباد به راه‌آهن کشور، میل به سرمایه‌گذاری در منطقه افزایش خواهد یافت.

فرماندار ری بافت جمعیتی را از بزرگترین ظرفیت‌های ری برشمرد و تصریح کرد: شهرستان ری با حدود یک میلیون نفر جمعیت، ۶ شهر، ۹۸ نقطه جمعیت روستایی و ۵ بخش، با وسعت ۲۲۰۰ کیلومتر مربع ۳ برابر ۲۱ منطقه تهران مساحت دارد.

توکلی کجانی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای موضوعات مرتبط با فرهنگ و جمعیت در ری، بیان کرد: اولویت و نگاه دولت مردمی سیزدهم این است که مسائل کشور با روحیه مردمی به پیش رفته و اجرایی شود.

وی بر ضرورت بازبینی و توجه مدیران به پروژه‌های معطل مانده تاکید و عنوان کرد: باید با بررسی بیشتر معلوم شود چرا پروژه‌هایی که سهمی از اعتبارات دولتی صرف آن‌ها شده، بلاتکلیف و نیمه تمام مانده‌اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار