تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 19:00
1511 بازدید
کد خبر : 1457

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات

تماس های خارج از کشور شیوه ی جدید کلاهبرداری

تماس های خارج از کشور شیوه ی جدید کلاهبرداری
شهروندان با شماره های ناشناس خارج از کشور تماس دوباره نگیرید. 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اگر با  شماره‌ای بین‌المللی با پیش کد های  ۰۰۳۷۸ و یا ۰۰۹۶۰  که آن را تشخیص نداده اید، با شما تماس گرفته‌اند، مجددا با آن شماره تماس برقرار نکنید، این روش یک کلاهبرداری  است و می‌تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در این روش ، یک روبوکال یا روبات تماس‌گیرنده روی یک شماره قرار می‌دهند و بعد از یک یا دو بوق، تماس را قطع می‌کنند، این روبات‌ها حتی ممکن است چند بار با یک شماره تماس بگیرند و تا شخصی که تماس از دست رفته را دریافت کرده، ترغیب به برقراری تماس با شماره ناشناس شود.

وی ادامه داد: در این شیوه از کلاهبرداری، مهاجم یکسری شماره‌های ویژه  تهیه می‌کند،و از آنها به‌صورت رندوم به شماره‌های سراسر دنیا تماس‌هایی را برقرار و بلافاصله قطع می‌کنند تا یک تماس از دست‌رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده شود.

سید مصطفی مرتضوی گفت: در صورتی که قربانی به برقراری تماس مجدد با مهاجم اقدام کند، یک پیام ضبط‌شده برای وی پخش شده و بدون اینکه فرد متوجه باشد درگیر قبوض بالا می‌شود.

وی همچنین در خصوص شکایت برخی از کاربران اینستاگرام درخصوص حک شدن صفحه ی شخصی آنان افزود: در این روش  نیز صفحه شخصی فرد مصادر می شود و پیام هایی برای مخاصبان وی در خصوص تقاضای پول ارسال می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار