تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 0:24
236 بازدید
کد خبر : 4497

استاندار تهران:

تمرکز ستاد عتبات تهران بر هویت بخشی ارزش‌های دینی باشد

تمرکز ستاد عتبات تهران بر هویت بخشی ارزش‌های دینی باشد
استاندار تهران با اشاره به ماموریت‌های ستاد عتبات از مسئولان این استان خواست که تمرکزشان بر هویت بخشی ارزش های دینی باشد.

آوای ری آنلاین: علیرضا فخاری در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران که به میزبانی تالار شیخ صدوق در حال برگزاری است، گفت: با ید تلاش کنیم تا جلسه های اینچنینی کاربردی تر شود و متولیان امر برای توسعه اسلام و ارزش های دینی سعی و برنامه ریزی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ستاد عتبات باید مشارکت های عمومی را بالا ببرد و تمرکزشان بر برخی موضوعات برای هویت بخشی به ارزش های دینی باشد و در نهایت باید محصول نهایی این عمل، اثر گذاری در دل و جان انسان هایی شود که دل در گرو اهل بیت دارند.

فخاری این را هم گفت که باید آثار معنوی نمادها در ساخت و سازهای عتبات مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر پرهیز از از اسراف تاکید کرد و گفت: در دین ما اسراف نکردن مهم است اما ظهور و بروز آن کجا است؟

وی خاطرنشان کرد: تکمیل صحن حضرت زینب (س) و امام حسن (ع) در دست اقدام است اما با ساخت و سازها در عتبات به واقع باید برای نمادسازی و الگوسازی و آرامش و آسایش زوار تلاش کنیم.

فخاری اظهار داشت: حجم زواری که به کربلا و عتبات می روند زیاد است و این زوار در بند خواب و خوراک نیستند اما ما باید حداقل ها را تامین کنیم و جای اسکان خواهران مهم است که باید برای آن تلاش و برنامه ریزی کنیم.

وی یادآور شد: مجموعه استان تهران در بحث اربعین به عنوان خادم برای شهر نجف به زوار خدمت می کند و از سوی دیگر باید به موضوع جمع آوری نذورات برای تکمیل حرمین شریفین توجه کرد.

جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران به میزبانی شهرستان ری با حضور تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع)، فرمانداران و ائمه جمعه استان در تالار شیخ صدوق در حال برگزاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار