تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 6:18
1742 بازدید
کد خبر : 2532

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در مجلس:

تاکید نمایندگان مجلس بر حفظ آثار تاریخی و توسعه اشتغال در شهر ری

تاکید نمایندگان مجلس بر حفظ آثار تاریخی و توسعه اشتغال در شهر ری
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: توسعه عمرانی، اشتغال پایدار، فقرزدایی و محافظت از آثار فرهنگی و تاریخی در دیدار با تولیت آستان مطهر و مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تاکید شد.

علی خضریان در توضیح نشست رئیس و دیگر اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر، تولیت آستان مطهر و مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر ضمن ارایه برنامه‌ها و اقدامات انجام شده برخی مشکلات و مسایل مرتبط با حرم مطهر و شهر ری را بیان کردند و انتظارات خود از نمایندگان مجلس برای عمران و توسعه فعالیت‌های فرهنگی را شرح دادند.

خضریان یادآور شد: در این نشست به ضرورت توجه بیشتر این تولیت به تقویت رویکرد اجتماعی آستان مطهر برای محافظت از آثار فرهنگی و تاریخی با هدف ارتقای ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تاکید شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در همین راستا مقرر شد تا تولیت آستان نسبت به انتقال سوله‌های خود از قلعه‌گبری و تبدیل این بنا به یک موزه اقدام کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: در این نشست گزارشی از اقدامات مجمع نمایندگان استان تهران در شهرستان ری از جمله بودجه‌های اختصاصی دیده شده و همچنین رفع مشکلات مردم محله نفرآباد در مجاورت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) که چند سال است به دلیل محدودیت‌های تاریخی امکان نوسازی منازل خود را نداشتند، ارائه شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری نمایندگان مجلس و برگزاری جلساتی امکان ساخت و ساز تا ۴ طبقه که مطالبه مردم بود فراهم شده است و تسهیلات ویژه‌ای از سوی دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار