تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 0:42
224 بازدید
کد خبر : 4626

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ری عنوان کرد:

نبود طرح جامع یکی از معضلات شهرستان ری برای تامین برق

نبود طرح جامع یکی از معضلات شهرستان ری برای تامین برق
مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ری با تشریح مراحل تولید، تا مصرف برق، گفت: هر آنچه که در مسیر تولید و انتقال برق اتفاق می افتد توزیع به عنوان آخرین حلقه این محصول باید پاسخگو باشد و مردم کمبودها و مشکلات و چشمک زدن برق را از چشم ما می بینند.

آوای ری آنلاین: مجید خانی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به ۹۲۲ مورد قطعی برق از ابتدای سال جاری تاکنون، سرقت کابل و سایر تجهیزات توزیع برق را با ۱۶ درصد، دومین عامل قطعی برق در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: یکی از سارقانی که در منطقه ۱۳ ابان از سوی پلیس دستگیر شده ، اعتراف کرده است که با روش باز کردن مهره ها یا کف بر کردن ستون های برق خیابانها و بلوارها، در مدت ۲۰ دقیقه اقدام به برش و کوتاه کردن ستون های فلزی برق و انتقال آن به محل اختفای خود می کنند حتی برای جلوگیری از سرقت اکثر ستون ها را تا یک متری بتون ریزی کرده ایم که باز هم از قسمت بالای بتون اقدام به بریدن ستون ها می کنند.

وی با ابراز تاسف از اقدامات خطرآفرین سارقان اظهار داشت: ۷۳ مورد درب تابلوهای برق در سطح منطقه سرقت شده که بازسازی هر کدام از این تابلو ها شش میلیون تومان هزینه در بر دارد که علاوه بر ایجاد خسارت در زیر ساخت ها و تحمیل هزینه برای کودکانی که در سطح شهر مشغول بازی هستند خطرناک است.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ری تعداد مشترکان برق شهرستان ری را ۲۲۰۹۱۵ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد شهرستان ری از چند استان بیشتر است. وی حدود ۸۰ درصد برق مصرفی شهرستان را مربوط به مصرف خانگی دانست و گفت:تعداد مشترکان خانگی ما ۱۶۵۶۶۵ است و فقط مصرف روز شنبه شهرری، کهریزک و خاوران ۷۵۴ مگاوات بوده این در حالی است که تولید انرژی یک نیروگاه هسته ای در کشور ۱۰۰۰ مگاوات است.

خانی از ساخت کنتورهای پیشرفته و هوشمند ریلی خبر داد و گفت: کنتورهای سه تعرفه ای منسوخ شده و بزودی کنتورهای ریلی برای مشترکان نصب خواهد شد که قابلیت نصب سیم کارت دارد و کلیه برنامه ها به صورت خودکار انجام می شود و دیگر قرائت کنتور توسط مامور اداره برق حذف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کنتورها در مرحله اول برای واحدهای تجاری نصب خواهد شد و یکی از مزایای این سیستم برای واحدهای صنفی طلا فروشی است و دیگر افراد شیاد و کلاهبردار با لباس مامور قرائت کنتور نمی توانند دست به اقدام مجرمانه بزنند.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ری با انتقاد از نبود طرح جامع در شهرستان اظهار داشت: مشخص نیست که در هر محله چه تعداد واحد مسکونی وجود دارد و بدون اطلاع دستگاه ها ساخت و سازهای غیر مجاز در اغلب مناطق صورت می گیرد و هر روز تعدادی واحد جدید به آنها افزوده می شود.

وی درخصوص تاثیر تعطیلات دو روزه هفته گذشته به دلیل افزایش دمای هوا، اظهار داشت: این تعطیلات تاثیر چندانی در کاهش مصرف برق نداشت چرا که اغلب هموطنان به شهرهای شمالی سفر کردند و افزایش بار مصرف در شهرهای شمالی مشکلاتی را بوجود آورد اما هدف دولت از تعطیلی رفاه مردم بوده است.

خانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، صادرات برق به کشورهای دیگر را تکذیب کرد و گفت: اینکه می گویند برق ما به بصره انتقال می یابد شایعه است و اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی و کمبود میزان بارشها در سال های اخیر گفت: تولید انرژی از طریق توربینهای سدها محدود است و مردم عزیز باید در مصرف انرژی دقت کنند و بهینه مصرف کنند و توصیه های کارشناسان را جدی بگیرند . او افزود: در شرکت توزیع برق نیز ما هر روز راس ساعت ۱۰ برق اداره را از مدار خارج می کنیم و از ژنراتور استفاده می کنیم.

وی همچنین بانک ها را یکی از بد مصرف ترین ادارات اعلام کرد و گفت: بانک ها به خاطر اعتبارات و نقدینگی هایی که در اختیار دارند برایشان مهم نیست که هزینه برق آنها چقدر باشد. در عین حال مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند پاداش خوش مصرفی دریافت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار