تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 - 15:45
352 بازدید
کد خبر : 4103

یزدی خواه:

در طرح جشنواره « نهال انتظار» همه مجموعه ها باید همکاری کنند

در طرح جشنواره « نهال انتظار» همه مجموعه ها باید همکاری کنند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و تبریک صمیمانه ایام، بیان داشت: ما در نظام و انقلاب اسلامی خود از این دست طرح‌ها و برنامه‌های زیست محیطی و فضای سبز کم نداشته‌ایم منتها اینکه این‌گونه اقدامات ارزشمند گره بخورد به مبانی اعتقادی ما در نظام برنامه ریزی کشور جایش خالیست!

آوای ری آنلاین: سیدعلی یزدی‌خواه اظهار داشت: قبل از انقلاب کمتر از ۵ هزار هکتار فضای پارک جنگلی داشتیم و به برکت انقلاب طی این ۴۴ سال به حدود پنجاه هزار هکتار یعنی بیش از ۱۰برابر رسیده. امسال وزارت جهاد کشاوری برای کاشت یک میلیارد نهال در کشور برنامه ریزی کرده که در سالهای آتی اجراکند و یا  به عنوان مثال شهرداری تهران طی دوره شورای شهر کنونی بایستی ۵ تا ۷ هزار هکتار به فضای سبز شهری و کمربند سبز تهران اضافه کنند انجام هیچ یک از این طرح‌ها با مبانی اعتقادی ما تلاقی نداشته‌اند و عمده این طرح‌ها تنها برای جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و کمربند سبز شهرها یا تلطیف هوا اجرا شده‌اند.

وی افزود: در خیلی از نقاط دنیا نگهداری درختان مثمر و فضای سبز حاشیه خیابان ها و محلات با دانش آموزان است که از طریق آموزشهایی از همان دوره نوجوانی این رفتار در ایشان نهادینه بشود.

به هرحال کاشت نهال که انسان روز به روز به انتظار میشیند تا که این درخت به ثمر بنشیند کار بسیار زیبا و ارزشمندی است که خداوند ان‌شاءالله از بانیان و مجریانش قبول میکنه و ان‌شاءالله به ازای هر درختی که در این دنیا غرس میکنید خداوند میلیون‌ها درخت در سرای آخرت پاداش میدهد و به‌عنوان خادم و خدمتگزار مردم در این عرصه هر کمکی که از بنده بربیاید در خدمت هستم.

نماینده انقلابی اهل ری تاکید کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر این جشنواره و پویش مردمی می‌توان توسط جهاد کشاورزی یا بسیج و دیگر نهادها در قالب یک طرح مشارکتی در جاهایی که زمینه وجود دارد مخصوصا کاشت درختانی که آب‌بری کمی دارند در محیط‌های منابع طبیعی ما صورت گیرد که اجرای آن کمک به طرح‌‌های ملی از قبیل بیابان زدایی و خوراک دام‌ها  و یا تلطیف هوا و حتی اشتغالزایی و افزایش تولید خواهدبود. بنابراین از نهادها و مسئولین ذی‌ربط ازجمله سرکار خانم حسنی مسئول اداره ارشاد شهرری میخواهم که از این جشنواره حمایت کنند و دعا می‌کنم خداوند متعال درخت تنومند ولایت و امامت را که ان‌شاءالله به تکامل خودش رسیده، فرمان ظهور حضرت ولی عصر عجل‌الله‌فرجه را هم در عصر ما صادر فرماید تا بشریت از این گرفتاری هایی که دارد نجات پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار