تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 0:29
279 بازدید
کد خبر : 4918

با جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز در آبفای خاوران محقق شد؛

جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش ظرفیت ذخیره سازی مخازن

جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش ظرفیت ذخیره سازی مخازن
یکی از معضلات شهرستان ری در حوزه آب آشامیدنی، انشعابات غیرمجازی است که مسئولان آبفای منطقه ۶ تهران از کشف تعدادی از این انشعابات خبر می‌دهند.

آوای ری آنلاین: “امید صابری” مدیر آب و فاضلاب ناحیه خاوران در این باره اعلام کرد: با شناسایی بیش از ۲۴۶ رشته انشعاب غیرمجاز و تخلف انشعابی طی پنج ماه نخست امسال از هدرروی آب شرب در محدوده خدمات‌رسانی شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران جلوگیری شد.

صابری افزود: با توجه به گسترش ساخت و سازها، بارگذاری و تراکم جمعیت و توسعه باغ‌ها، ویلاها، سوله و کارگاه صنعتی، تفکیک زباله به‌ ویژه در روستاهای این محدوده، شاهد برداشت‌های غیرمجاز از خطوط اصلی و انتقال و هم‌چنین شبکه‌های توزیع آب هستیم و این امر موجب بروز مشکلاتی در امر تأمین و توزیع آب شرب در این محدوده شده است.

صابری ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه تعداد ۲۴۶ رشته انشعاب غیرمجاز و تخلفات انشعابی در این محدوده شناسایی شده است که از این تعداد ،۹۴ انشعاب قطع و جمع‌آوری و ۳۶ رشته نیز به مجاز تبدیل شده و ۳۳ رشته ارجاع به مراجع قانونی و تعداد ۸۳ انشعاب غیر مجاز اصلاح گردیده است.

وی با اشاره به مخاطرات مصرف آب از انشعاب غیرمجاز در شرایط تنش آبی که شامل هدر رفت و کاهش کیفیت آب آشامیدنی و افزایش حوادث می شود، افزود: افزایش کشف انشعابات غیر مجاز، شناسایی و تعمیر نشت های نامرئی شبکه، مدیریت فشار شبکه، کاهش زمان رسیدگی به حوادث و اتصال و لوله گذاری چاه های تحت پوشش از مهم ترین راهکارهای کارآمد برای گذر از تنش آبی به شمار می آید.

آبفای منطقه ۶ تهران با جمعیتی بالغ بر دو میلیون در شش منطقه شهرداری تهران، پنج شهر و ۷۳ روستای جنوب تهران خدمات رسانی می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار