تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 9:26
220 بازدید
کد خبر : 4853

فرماندار ویژه ری:

اقدامات دولت سیزدهم یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را در دلهای مردم عزیز ایران زنده کرده است

اقدامات دولت سیزدهم یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را در دلهای مردم عزیز ایران زنده کرده است
همزمان با فرارسیدن ایام هفته دولت، سرپرست فرمانداری ویژه ری باحضور در مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه در آستان حضرت عبدالعظیم علیه السلام، دقایقی را بعنوان سخنران پیش از خطبه ها با نمازگزاران و شهروندان سخن گفت. 

آوای ری آنلاین: سرپرست فرمانداری ویژه ری در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام وطن بویژه شهدای دولت و ۲۹۵۳ شهید گرانقدر شهرستان ری گفت: عمر کوتاه اما پر برکت دولت شهیدان رجایی و باهنر برای همیشه اثبات نمود هر زمان که قصد و هدف اصلی مجموعه دولت ها خدمت صادقانه، کار جهادی و منش انقلابی باشد حتی در کوتاهترین زمان ها میتوان به گونه ای عمل کرد که امروز باوجود گذشت بیش از ۴۰ سال از پایان عمر دولت شهید رجایی، مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی همچنان یاد و خاطره این عزیزان را در میان خود زنده نگاه داشته و ایام شهادت خدمتگزاران صدیق خود را بعنوان فرصت و بهانه ای برای ارج نهادن بر تلاش ها و خدمات دولتمردان در نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب نموده اند.

بشارت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته دولت را فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردها و خدمات مجموعه دولت به مردم و تلاش در جهت رسوا ساختن دروغ های دشمنان مبنی بر ناکارآمدی نظام و دولت اسلامی معرفی و معظم له در توصیه های خود مشارکت و کمک اقشار مختلف مردم را برای موفقیت دولت ها در رسیدن به اهداف ضروری دانسته و همواره از دولتمردان می خواهند این حضور و مشارکت مردمی را باتلاش و کار بیشتر برای رفاه و آسایش ملت قدر بدانند.

وی افزود: خداوند منان را شاکریم که امروز با استقرار مجموعه دولت مردمی و انقلابی حضرت آیت الله رئیسی، بار دیگر یاد و خاطره دولت شهیدان رجایی و باهنر در میان ملت عزیز ایران زنده گردیده و مردم بار دیگر شاهد حضور دولتمردانی از جنس خود، دارای روحیه انقلابی و کار و تلاش جهادی می باشند و به لطف اقدامات و خدمات بی سابقه و کم نظیر مجموعه دولت سیزدهم، دیگر بار حس امید و اعتماد در میان اقشار مختلف جامعه زنده گردیده است.

فرماندار ویژه ری در ادامه گفت: در سفر پر برکت رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران به شهرستان ری در آبانماه سال گذشته بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در قالب سفر ریاست جمهوری به شهرستان تخصیص داده شد. با برنامه ریزی های انجام شده این اعتبارات در حوزه های مختلف از جمله افزایش سرانه های آموزشی هزینه گردیده که نتیجه آن ساخت و بهره برداری از ۷ مدرسه جدید با کمک خیرین طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در سطح شهرستان بوده است.

بشارت افزود: از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در سطح شهرستان ری اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای مانند پروژه کمربندی دوم تهران که سالها بصورت نیمه کاره رها شده بود می باشد. همچنین تلاش درجهت بهبود خدمات رسانی در حوزه بهداشت و سلامت و افزایش سرانه های درمانی با تکمیل طرح هایی مانند بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهدای هفتم تیر با تخصیص اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان و بیمارستان الهام در بخش کهریزک از دیگر اقدامات مهم مجموعه دولت مردمی در راستای رشد و پیشرفت شهرستان ری و افزایش رفاه شهروندان بوده است.

وی اشاره کرد: تلاش درجهت بهبود سرانه های ورزشی شهرستان از ۵۴ سانتی متر مربع وضع موجود به میزان استاندارد با بهره برداری از طرح های ورزشی از جمله ورزشگاه قیامدشت و زمین چمن محله شهید بهشتی، ساخت و بهره برداری از بزرگترین مرکز درمان ناباروری تهران در مجموعه آموزشی درمانی فیروزآبادی شهرری و اجرای طرح های آبرسانی و گازرسانی به روستاهای محروم از آب شرب بهداشتی و نعمت گاز طبیعی از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دولت حضرت آیت الله رئیسی در سطح شهرستان می باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه ری در ادامه با اشاره به طرح های قابل بهره برداری در هفته دولت سالجاری عنوان کرد: به پشتوانه مردم و کار و تلاش تمامی مدیران و بدنه کارشناسی در دستگاه های اجرایی در هفته دولت امسال تعداد ۱۱۰ عنوان پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۹۰۰ میلیارد تومان در سطح شهرها و روستاهای شهرستان ری به بهره برداری خواهد رسید که سهم پروژه های عمرانی ۹۵ طرح و پروژه های اقتصادی ۱۵ طرح با اشتغالزایی حدود ۱۸۵۰ نفر می باشد که در همین راستا شهرستان ری موفق به کسب رتبه اول استان تهران در تعداد پروژه های اقتصادی گردیده است.

بشارت افزود: بیش از ۱۵ درصد پروژه های استان تهران در شهرستان ری اجرا گردیده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۹۶ درصدی در تعداد و بیش از ۵ درصدی در اعتبار تخصیص داده شده می باشیم. همچنین در حوزه پروژه های کلنگ زنی عملیات اجرایی تعداد ۲۳ پروژه با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت سالجاری آغاز خواهد شد که در این زمینه نیز شهرستان ری موفق به کسب رتبه اول در میان شهرستانهای ۱۶ گانه استان تهران گردیده است.

بشارت در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: از ابتدای پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتخابات بعنوان یک فرآیند و سازوکار مردم سالاری دینی مطرح بوده است. تا جایی که اعلام موجودیت نظام جمهوری اسلامی و تثبیت آن با دستور رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی «ره» منوط به رأی مثبت و نظر عموم مردم گردید و در اولین انتخابات پس از پیروزی انقلاب مردم شریف ایران با مشارکت بیش از ۹۸ درصدی نظام مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان کشیدند.

وی در ادامه انتخابات را موجب تقویت پایه های مردمی نظام دانست و عنوان کرد: برگزاری انتخابات فراهم کننده بستری برای ظهور و بروز دیدگاه ها و سلایق مختلف می باشد و هر انتخاباتی متناسب با دوره زمانی و تحولات سیاسی و اجتماعی از اهمیت خاص خود برخوردار است. بر همین اساس پیرامون اهمیت انتخابات اسفندماه سالجاری میتوان به تبیین مباحث انتخاباتی از سوی مقام معظم رهبری در بازه زمانی حدود یکسال پیش از برگزاری اشاره نمود که تاکنون بی سابقه بوده است.

فرماندار ویژه ری در ادامه با اشاره به موضوع برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: با عنایت به اهمیت موضوع و لزوم برگزاری هرچه باشکوه تر مراسمات اربعین بویژه راهپیمایی جاماندگان، برگزاری جلسات ستاد اربعین شهرستان ری از خردادماه سالجاری آغاز و با تشکیل کمیته های ۱۲ گانه و برگزاری جلسات مستمر و نیز آسیب شناسی مراسم سال های گذشته موارد مختلف احصاء و مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت تا انشاالله بتوانیم مراسم راهپیمایی امسال را هرچه باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار و در قبله تهران و کربلای ایران، میزبان خوبی برای زائرین و دلدادگان حضرت اباعبدالله علیه السلام باشیم.

بشارت در پایان افزود: بنده در پایان از کلیه عزیزان بویژه استاندار محترم تهران جناب آقای دکتر فخاری، حضرت حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه معزز شهرری، حضرت حجت الاسلام قاضی عسگر تولیت معزز آستان حضرت عبدالعظیم «ع»، کلیه فرماندهان و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، بخشداران، شهرداران، رؤسا و کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان که در ۳ ماه گذشته با ایجاد وفاق و همدلی و همکاری زمینه لازم جهت خدمت بی منت و شایسته به مردم شریف شهرستان ری را برای خادمین خود در مجموعه دولت مردمی فراهم نمودند تقدیر و تشکر می نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار