تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 5:33
1390 بازدید
کد خبر : 2521

شهردار کهریزک:

ضایعات فروش‌ها باید به آرادکوه منتقل شوند

ضایعات فروش‌ها باید به آرادکوه منتقل شوند
شهردار کهریزک گفت: ضایعات فروش‌ها و واحدهای پلاستیک سوزی دارای مجوز باید به نقطه مناسبی دور از محیط شهری کهریزک و به منطقه آرادکوه منتقل شوند.

علی کلهر افزود: ساماندهی، مدیریت و نظارت بر آلاینده های زیست محیطی بخش کهریزک فقط با انتقال کانون های آلاینده به نقطه مناسب و نزدیک سایت آراد کوه امکان پذیر است.

وی یادآورشد: عمده دلیل وجود این مراکز آلاینده محیط زیست در محیط شهری کهریزک و باقر شهر به علت نزدیکی این بخش به سایت آرادکوه است.

کلهر اظهار داشت: برای مدیریت این آلاینده ها بر عهده ۲ ارگان اداره محیط زیست در خارج از حریم شهری و در داخل محوطه شهرها نیز با شهرداری هاست.

شهردار کهریزک گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده بر عهده بند ۲۰ قانون شهرداری هاست.

ساماندهی مشاغل در اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، نظارت بر بازارهای موقت و روزبازارها، کنترل حیوانات شهری، احداث و مدیریت مراکز همگانی خرید و فروش خودرو، مدیریت جایگاههای CNG و ساماندهی کیوسک های عرضه گل و مطبوعات سطح شهر تهران از جمله وظایف و ماموریت های شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است.

۳۵ تا ۴۰ واحد آلاینده محیط زیست در کهریزک جمع آوری و پلمب شده اند

کلهر خاطرنشان کرد: در همین راستا ۳۵ تا ۴۰ واحد آلاینده محیط زیست در کهریزک جمع آوری و پلمب شده اند و آن دسته از واحدهای دارای مجوز، باید برای دریافت مجدد مجوز محل فعالیت خود را به نقطه مناسبی در خارج از شهر منتقل کنند.

وی ادامه داد: بزرگترین نقاط آلاینده محیط زیست از سوی ضایعات فروش ها در مجید آباد کهریزک و قمصر باقر شهر است که باید به نقطه مناسبی نزدیک سایت آراد کوه منتقل شوند.

شهردار کهریزک یکی از نقاط آلاینده در بحث پلاستیک سوزها را محوطه ای نزدیک شهر کهریزک معرفی و اعلام کرد: اگرچه فعالیت این مراکز برای مردم آزاددهنده است اما به سبب قرار گرفتن در نقطه ای که در مسیر حرکت باد نیست، بوی نامطبوعی را در شهر متساعد نمی کند.

وی با اشاره به زشت شدن چهره شهری با فعالیت این واحدهای ضایعات فروشی و پلاستیکی سوزی تاکید کرد: اعتراض مردم به جاست اما این واحدها از گذشته به صورت تدریجی فعالیت کرده اند و به وضعیت کنونی رسیده اند.

کلهر اضافه کرد: هیچ راهکاری غیر از انتقال این نقاط آلاینده به خارج از حریم شهری و در نزدیک ی سایت آرادکوه نمی تواند منجر به ساماندهی آنها شود تا بتوان به این طریق در یک نقطه علاوه بر نظارت بر فعالیت آنها، فضای موجود را نیز به شکل مناسب تری مدیریت کرد.

سایت آرادکوه به عنوان مرکز انتقال پسماند شهر تهران در بخش کهریزک شهرستان ری قرار دارد و طی سال های گذشته افرادی با جمع آوری ضایعات و فروش آن در شهرهای کهریزک و باقرشهر، موجب نارضایتی مردم شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار