تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 4:38
1233 بازدید
کد خبر : 305

تجلیل از شاعر انقلاب در شهرری

تجلیل از شاعر انقلاب در شهرری

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این دیدار، «حسین نادری» رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و «نوری» مدیر سرای محله دولت آباد حضور داشتند. “حسین نادری” رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران در این دیدار با اشاره

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این دیدار، «حسین نادری» رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و «نوری» مدیر سرای محله دولت آباد حضور داشتند.

“حسین نادری” رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران در این دیدار با اشاره به جایگاه شعر و همراهی شاعران در تمامی عرصه های مختلف انقلاب از جمله حماسه ۹ دی اظهار داشت: ماندگاری یاد و خاطره حماسه ۹ دی که با حضور پرشور مردم رقم خورد به دست هنرمندان و شاعران است.

“سید حسن صفوی” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز با اشاره به همراهی این شاعر پیشکسوت با جریان شعر انقلاب تاکید کرد: آقای فرایی در تمامی مقاطع حساس انقلاب، احساس تکلیف کرده و با سرودن اشعار حماسی، فرهنگساز شدند.

“عبدالمجید فرایی” نیز در این دیدار به قرائت بخشی از اشعار خود با عنوان های: «دفن فتنه»، «از خواب گران خیز» و «ملتی در رکاب رهبر بود» پرداخت.

گفتنی است، «عبدالمجید فرائی» شاعر آئینی کشور و شاعر برگزیده استان تهران در سال ۱۳۲۲ در یک خانواده روحانی در شهرستان زنجان متولد شد. وی تا ۱۵ سالگی در زنجان اقامت داشت و سپس به تهران آمد.

وی از ۱۰ سالگی به سرودن و نگارش شعر پرداخت و تاکنون حدود ۴۰ هزار بیت اشعار عرفانی، آئینی و حماسی در قالب های غزل، مثنوی، رباعی، دوبیتی، ترجیع بند، ترکیب بند و شعر نو سروده است.

او در سال های ۱۳۸۷، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ شاعر برگزیده استان تهران، نخبه ادبی شهرستان ری درسال ۱۳۸۸، مسئول سابق انجمن شعر و ادب شهر ری، مشاور ادبی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، کارشناس ادبی اداره بنیادحفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بود و تقدیرنامه های متعددی به پاس سرایش اشعار آئنی و میهنی از نهادهای فرهنگی و ادبی کشور دریافت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار