تاریخ انتشار : جمعه 18 شهریور 1401 - 0:16
3952 بازدید
کد خبر : 3178

طی گفت وگوی مردمی مطرح شد:

روستای “زمان آباد” نیازمند درمانگاه شبانه روزی

روستای “زمان آباد” نیازمند درمانگاه شبانه روزی
روستای زمان آباد یکی از روستاهای قدیمی و با اصالت در بخش قلعه نو شهرستان ری می باشد.

آوای ری آنلاین: این روستا با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر که در سرشماری های اخیر با وجود ورود اتباع به این روستا جمعیت به هفت هزار نفر نیز رسیده است. عمده کار و فعالیت اهالی این روستا کشاورزی و دامداری می‌باشد و در این خصوص بخش قلعه نو به عنوان یکی از مناطق سبز با زمین های انبوه کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی تامین کننده مایحتاج مردم استان تهران و شهرستان ری به شمار می رود.

روستای زمان آباد با تقدیم ۱۴ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم به این مرز و بوم یکی از روستاهای شهید پرور در بخش قلعه نو محسوب می شود. این روستا با ظرفیت بالایی از نخبگان، جوانان و نوجوانان با انگیزه و قهرمانان ورزشی نیازمند نگاه ویژه مسئولان استان تهران و شهرستان ری است.

متاسفانه یکی از مشکلات این روستا نبود مرکز درمانی و داروخانه می باشد. با وجود خانه بهداشت که البته در این مرکز هیچگونه خدمات پزشکی ارائه نمی شود مردم و اهالی روستا در صورت بیماری باید برای درمان مسافت زیادی تا مرکز شهرستان طی نمایند و در مواقع اورژانس نیز هیچ گونه خدمات درمانی شامل حال مردم و اهالی روستا نمی گردد، که از این رو گلایه و شکایت مردم بسیار زیاد می باشد.

طی گفت وگو با تنی چند از اهالی روستای زمان آباد مسائل و مشکلات پیرامون این روستا مورد کنکاش و بررسی قرار گرفت، که امیدواریم مسئولان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و مسئولان مربوطه نگاه ویژه‌ای به این روستا داشته باشند.

در تماس با دهیار روستا پیگیر مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی شدیم که پاسخ وی در این خصوص این گونه بود.

“حامد زمانی” دهیار روستا در خصوص نبود مرکز بهداشتی و داروخانه به خبرنگار آوای ری آنلاین گفت: روستای زمان آباد دارای یک خانه بهداشت می باشد که خدمات زیادی در این مرکز به مردم ارائه نمی‌شود و بیشتر در خصوص واکسیناسیون و مسائل خانواده به اهالی روستا خدمات داده می شود. زیرا در این مرکز پزشک وجود ندارد، تا مردم بتوانند جهت درمان بیماری به آنجا مراجعه کنند.

زمانی افزود: تاکنون نامه‌نگاری ها و مکاتبات زیادی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص احداث درمانگاه صورت گرفته که متاسفانه تا به امروز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه دهیاری حاضر به تامین زمین رایگان برای ساخت درمانگاه بود، ولی هیچگونه حمایتی جهت احداث درمانگاه از سوی دستگاه‌های مربوطه صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: اهالی روستا از بابت نبود مرکز درمانی بسیار گلایه‌مند هستند، زیرا در مواقع بیماری و موارد خاص باید برای درمان مسافت زیادی تا مرکز شهرستان طی نمایند. البته درمانگاهی در روستای اشرف آباد وجود دارد که آن نیز بیشتر در ساعات اداری خدمات ارائه می کند و این درمانگاه نیز شبانه روزی نمی باشد تا در مواقع اضطرار بتواند خدمات درمانی ارائه نماید.

زمانی در خصوص ایجاد داروخانه گفت: با توجه به اینکه در این روستا درمانگاه وجود ندارد، برای سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد داروخانه هیچ صرفه اقتصادی ندارد و از این رو رغبتی جهت ایجاد داروخانه از سوی این بخش نشان داده نشده است.

دهیار زمان آباد افزود: در صورتی که شبکه بهداشت و درمان یا مراکز آموزشی یا خیرین تمایل به احداث درمانگاه در این روستا داشته باشند، دهیاری جهت ساخت درمانگاه زمین رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد و تا حدی که قانون اجازه بدهد در موارد مختلف مساعدت های لازم و ویژه ای را جهت احداث و ساخت درمانگاه انجام خواهد داد.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و مساعدت فرماندار بومی و جهادی شهرستان ری “حاج حمید زمانی” هر چه زودتر شاهد افتتاح درمانگاه شبانه روزی در روستای شهید پرور و ولایت مدار زمان آباد باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار