تاریخ انتشار : جمعه 5 فروردین 1401 - 9:54
3723 بازدید
کد خبر : 2037

تولید دانش‌بنیان می‌تواند کشور را از تنگناهای حوزه اقتصاد خارج کند

تولید دانش‌بنیان می‌تواند کشور را از تنگناهای حوزه اقتصاد خارج کند
دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه گفت: تولید دانش‌بنیان، مشخصه و نقطه ممیزه شعار امسال با سالهای گذشته بود و این همان نکته‌ای است که می‌تواند کشور را به صورت اصولی از تنگناهای فعلی حوزه اقتصاد خارج کند.

آوای ری آنلاین: مرتضی فغانی دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه ( همت ) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان « تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» اظهار داشت: بار دیگر رهبر انقلاب یک شعار اقتصادی برای سال انتخاب کردند و بر اجرایی کردن آن نه در شعار، بلکه در عمل تاکید کرده اند که این نشان دهنده اهمیت موضوع است.

وی افزود: تاکید بر تولید دانش‌بنیان، مشخصه و نقطه ممیزه شعار امسال با سالهای گذشته بود و این همان نکته ای است که می تواند کشور را به صورت اصولی از تنگناهای فعلی حوزه اقتصاد خارج کند.

دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه ادامه داد: تقویت شرکت های دانش‌بنیان و تسهیل مسیر آنها برای تکمیل زنجیره های صنعتی که یکی از عوامل پیشرفت بسیاری از کشورهای جهان بوده، می‌تواند ما را نیز در آغازین سال‌های قرن جدید به یک قدرت بی‌بدیل اقتصادی تبدیل کند و تحقق این هدف، عزم و اراده پولادین مدیران دولتی در حمایت از شرکت های دانش‌بنیان را می طلبد.

فغانی تاکید کرد: بی تردید با حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان می توانیم قله های پیشرفت اقتصادی را فتح کرده و مشکلاتی چون اشتغال و معیشت را به فراموشی بسپاریم.

دبیرکل حزب همت به تحولگرایی بعنوان یکی از مهمترین شاخصه های انقلاب اشاره کرده و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خویش فرموده‌اند؛  «تحولخواهی و تحول آفرینی» از مهمترین خصوصیات حضرت امام ( ره ) بوده که تداوم آن نیز موجب پیشرفت، رشد و تعالی جامعه و کشور خواهد شد، لذا پیگیری این مطالبه بحق ایشان در تمام عرصه ها از سوی احزاب رسمی در سال جدید امری ضروری است.

وی ادامه داد : برای تحول آفرینی در امور کشور علاوه بر داشتن پشتوانه فکری و برنامه مسنجم و کارشناسی، حضور و مشارکت جدی مردم نیز لازم است، زیرا تحولی ماندگار خواهد بود که ریشه در اعتقادات و باور ملی داشته باشد که نمونه بارز آن در قرن گذشته پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

دبیر کل حزب همت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع تحول را یک جریان جامع وعمومی می دانند و در بیانیه گام دوم انقلاب آن را از جوانان مطالبه کرده‌اند، اظهار داشت: تحول‌خواهی مد نظر معظم‌له، در دو سطح عمومی و حاکمیتی و در بخش های مختلف کشور و حتی در سبک زندگی مردم مطرح است.

فغانی استفاده از ظرفیت ها و فرصت های ویژه اقتصادی سیاسی در راستای تقویت منافع ملی ، کاهش دیوان سالاری در راستای تسهیل کسب و کار، تقبیح اشرافی گری و حرکت در مسیر رسیدن به احسن الحال را از جمله نیازهای مهم کشور  برای تحولگرایی به ویژه در تولید دانسته و بیان داشت: سال گذشته سال مانع زدایی از تولید بود و گام هایی هرچند ناکافی، برای این امر برداشته شد و بدیهی است در سال جدید و در حالی که دولت و مجلس انقلابی در راس امور هستند، انتظار بیشتری در راستای رفع موانع تولید برای نیل به اشتغالزایی بیشتر وجود دارد.

وی با بیان اینکه «امام تحول آفرین، رهبر تحول گرا و حزب تحول خواه » شعار حزب همت درسال ۱۴۰۱ است، گفت: حزب همدلی مردم تحول خواه، به عنوان یک جریان سیاسی جوان و کاملأ مردمی در سال جدید علاوه بر پیگیری مطالبات قبلی ، با تدوین برنامه های نو آورانه به کمک نیروهای جوانان انقلابی خود که عمدتأ جزء نخبگان دانشگاهی هستند، برای تحول آفرینی در عرصه های مختلف کشور و در راستای منویات  مقام معظم رهبری با تمام توان تلاش خواهد کرد.

دبیر کل حزب همت با اشاره به حوادث تلخی که در سال ۱۴۰۰ در عرصه بین المللی رخ داد، گفت: یقینأ جامعه جهانی و انسان امروزی که جا مانده از وعده های دروغین استکبار و درمانده از غفلت های خویش است ، برای رسیدن به مدینه فاضله که در آن دیگر از تبعیض، فساد، قتل، تجاوز، غارت، جنگ، بی اخلاقی و … خبری نباشد، بیش از هر زمانی به همدلی برای رسیدن به یک تحول حقیقی نیاز دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار