تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 0:07
409 بازدید
کد خبر : 4334

پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به مناسبت روز هنر

پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به مناسبت روز هنر
مهدیه حسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در پیامی، مناسبت 20 فروردین، بزرگداشت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

آوای ری آنلاین: مهدیه حسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در پیامی، مناسبت ۲۰ فروردین، بزرگداشت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، متن پیام بدین شرح است:

هنر، موهبتی ارزشمند و الهی است که خداوند متعال در سرشت آدمی نهاده است تا از دریچه آن شمیم عطرآگین معرفت و معنویت را استشمام کند و به ژرفای عالم معنا و حقیقت پی ببرد و توفیقی است که این موهبت ارزشمند به عنوان عطیه ای خدادادی و امانتی گرانقدر نزد هنرمندان است.

بنابراین وظیفه‌ی هنرمند متعهد، وظیفه ای خطیر در استفاده از هنر خویش برای خدمت به رشد و تعالی خود و جامعه است و تعبیر رهبر معظم انقلاب:« هنر بایستی ممتاز، فاخر و پیشرو باشد، چرا که انقلاب به هنر نیازمند است».

۲۰ فروردین ماه یادآورسالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم و راوی رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دفاع مقدس، شهید سیدمرتضی آوینی است که تمام لحظه های عمر با برکت خود را در مسیر حفظ و انتقال ارزش ها ی انقلاب اسلامی در قالب هنر صرف کرد. پس نام‌گذاری این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» در تقویم رسمی کشور، نشان از اهمیت والای هنر و ارزش بی‌بدیل هنرمندان در جمهوری اسلامی دارد.

بی شک در سالی که مزین به شعار «مهار تورم و رشد تولید» است حمایت همه جانبه از اصحاب هنر با ابزار زبان هنر و نقش آفرینی و خلق آثار ارزشمند هنری توسط ایشان و تولیدات فاخر هنرمندان در همه عرصه های فرهنگی و هنری و عرضه آن می تواند زمینه ساز انتقال و عرضه فرهنگ غنی و تمدن اصیل ایرانی درگستره ملی و جهانی باشد.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام سید مرتضی آوینی و همه ی شهدای انقلاب اسلامی، مناسبت این روز را به تمامی هنرمندان توانا، نتعهد و شریف شهرستان ری تبریک عرض می نمایم و امیدوارم با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت مبنی بر تحقق جهاد تبیین بیش از پیش شاهد رونق هنر اسلامی در این جبهه مقدس باشیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار