تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 13:08
1535 بازدید
کد خبر : 3615

افتتاح فاز نخست موزه «سیمان ری» با حضور شهردار تهران

افتتاح فاز نخست موزه «سیمان ری» با حضور شهردار تهران
فاز نخست موزه «سیمان ری» با گذشت چندین ماه بالاخره با حضور شهردار تهران و مسئولان محلی افتتاح شد.

آوای ری آنلاین: موزه سیمان ری در هجدهمین شنبه‌ امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ناظم رضوی شهردار منطقه ۲٠ و سایر مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم گفت: شهر تهران بجز پایتخت بودن هویت ثانویه ندارد و تهران نیازمند خلق نیازهای موثر است و تهران بیشترین دانشگاه ها و موسسات را درون خود دارد و بهره گیری از این دانش برای نوآوری و خلاقیت برای پیشرفت شهر یک موضوعیت جدی است.

او با اشاره به اینکه نگاهمان ایجاد یک زیرساخت برای تهران با توجه به وجود نخبگان و استادان است افزود: وقتی مدیریت شهری خودش را خالق مردم و خدمتگزار بداند به طبع توجه به جوهره صاحبان فکر و اندیشمندان خواهد بود و ظرفیتهای مناسب برای مردم بوجود خواهد آمد.

زاکانی در پایان بیان کرد: برای خلق موقعیت بایستی طرحهایی با نظر مردم ایجاد کنیم ، در حال حاضر طرحی با عنوان من شهردارم در حال  اجرا است تا نظرات مردم را در مورد پیرامون پروژه ها بسنجیم و سپس با ارتباط با شهروندان اولویت ها را دسته بندی کرده و با مشارکت فعال مردم به سرعت آنچه را که مطالبه مردم است را به فعلیت برسانیم و امکانات را برای شهروندان فراهم کنیم.

تبدیل شهرری به قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تهران
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: «در شهرری پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و فرهنگی زیادی در حال تکمیل شدن است که می‌تواند در منطقه ۲۰ به‌عنوان طرح‌های محرک توسعه عمل کند و با تکمیل پروژه‌ها شهرری به قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل می‌شود. امیدوارم با تکمیل پروژه فرهنگی طغرل و مجموعه فرهنگی شیخ‌صدوق به‌زودی شاهد رونق اقتصادی در ری باشیم. با توجه به هویت تاریخی و فرهنگی شهرری، امیدواریم که با تکمیل فاز دوم و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاقات بزرگی در این منطقه روی دهد.»

شهرداری تهران و فرمانداری ری در کنار هم
حمید زمانی، فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه اوج خوشحالی خودم را از افتتاحیه امروز به شورای شهر تهران و مردم عرض می‌کنم، گفت: «فرمانداری ری در کنار شهرداری تهران، دوش به دوش هم برای پیشبرد برنامه‌های ارتقای کیفیت زندگی در این محدوده حرکت می‌کنند. مدیریت سیاسی ری در پروژه نفرآباد، توسعه حرم و بسیاری از موضوعات دیگر در کنار شهرداری بوده است.»

موزه صنعت در کارخانه قدیمی و از کار افتاده سیمان ری ایجاد شده است. کارخانه‌ای که زمانی، کالایی استراتژیک و مهم را تولید می‌کرد، بعدها به‌دلیل آلودگی، فرسودگی و قدیمی شدن تجهیزات و البته نزدیک شدن بافت مسکونی به آن، تعطیل شد. کارخانه اما آنقدر جذابیت داشت که لوکیشن مناسبی برای ساخت قسمت‌های برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها باشد. به همین‌خاطر عده‌ای هشدار دادند که ممکن است این بنای تاریخ معاصر، آسیب ببیند و از بین برود. در نتیجه مدیریت شهری تهران با همکاری دولت، پروژه احیا و تبدیل آن به موزه صنعت و سیمان را کلید زد تا اینکه بالاخره فاز نخست آن در حضور شهردار و تعدادی از مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار