تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 0:34
1929 بازدید
کد خبر : 2562

نماینده مجلس:

صرفه اقتصادی، باعث تغییر کاربری زمین های کشاورزی ری شده است

صرفه اقتصادی، باعث تغییر کاربری زمین های کشاورزی ری شده است
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صرفه اقتصادی موجب شده تا در نزدیک مجتمع آرادکوه در شهرستان ری شاهد استقرار مراکز تقکیک زباله غیر مجاز باشیم به گونه ای که زمین های کشاورزی این محدوده به مراکز تفکیک زباله تغییر کاربردی داده است.

سیدعلی یزدی خواه با بیان این خبر اعلام کرد: در راستای برخورد با این معضل پیگیری‌ها و مذاکراتی با شهرداری تهران انجام و مقرر شده در مجتمع پردازش زباله آرادکوه محل‌هایی به مراکز تفکیک زباله اختصاص یابد تا مراکز غیرمجاز روستاهای اطراف به مرکز آرادکوه منتقل شود.

سایت آرادکوه به عنوان مرکز انتقال پسماند شهر تهران در بخش کهریزک شهرستان ری قرار دارد و طی سال های گذشته افرادی با جمع آوری ضایعات و فروش آن در شهرهای کهریزک و باقرشهر، موجب نارضایتی مردم شده اند.

مشکلات حق آبه کشاورزان شهرستان ری

وی با اشاره به مشکلات حق آبه کشاورزان شهرستان ری یادآورشد: بیش از ۴۰ سال است که تصفیه آب در شهرری انجام و به شهرستان‌های مجاور از جمله پاکدشت و ورامین فرستاده می‌شود.

یزدی خواه اظهارداشت: با پیگیری‌های انجام گرفته در این زمینه و طی جلسات متعدد ثابت کردیم که ۱۱۱ میلیون مترمکعب آب از تصفیه‌خانه باید به ری اختصاص یابد که این میزان، جدا از آب قنوات و کانال‌ سرخه‌حصار است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنابود حق‌آبه ری از ۱۲ تصفیه خانه محقق شود که در همین زمینه تقاضای تحقق این سهمیه از سه تصفیه خانه‌ فیروزبهرام، اسلامشهر و ری را ارائه کردیم و در زمینه جانمایی دریچه‌های برداشت نیز طی جلسات متعدد برنامه‌ریزی‌ شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: شهرک نوآوری کشاورزی در انبارهای متروکه چای در دستور کار است و ضمن حضور وزرای پیشین و فعلی کشاورزی زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه فراهم شد که در این زمینه نیز معاون علمی رئیس جمهور در منطقه حضور یافت و از ظرفیت موجود بازدید به عمل آورد.

پروژه انتقال آب شرب به بخش فشافویه در حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

یزدی‌خواه به پیگیری انجام شده برای پروژه‌های انتقال آب در شهرستان ری اشاره و اضافه کرد: پروژه انتقال آب شرب به بخش فشافویه در حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در همین زمینه پیگیری های لازم به صورت مکتوب با وزیر مربوطه و رئیس جمهور انجام شده که نیاز به پیگیری بیشتر خواهد داشت.

وی با اشاره به پیگیری مسقف سازی کانال آب ری – ورامین خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای تهران به دنبال ایفای سهم مالی شهرستان است تا اجرای پروژه و طبق صحبت‌های انجام شده تا پایان تابستان آب کانال ری – ورامین به مسیر لوله با قطر ۳ متر منتقل خواهد شد که این پروژه توسط بخش خصوصی در دست اجرا و پیگیری های لازم برای رفع معارضان در دست انجام است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهارداشت: در زمینه مسقف سازی کانال از سوی ادارات و دستگاه‌ها نه عقب نشینی صورت گرفته و نه پشیمان شدند و موضوع کانال به جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد تحقق این مطالبه باشیم.

یزدی خواه با اشاره به موضوع بافت فرسوده حاجی‌آباد اعلام کرد: محله حاجی‌آباد معضلی ۶۰ ساله است که پیگیری مجوزهای طرح هادی و الحاق به بافت آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در حال انجام است و بخشی از اقدامات انتقال ساکنان آن انجام شده و برطرف سازی آن نیاز به زمان دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار