تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 15:00
1090 بازدید
کد خبر : 3836

برخورد قاطع با متخلفین اراضی کشاورزی در بخش کهریزک

برخورد قاطع با متخلفین اراضی کشاورزی در بخش کهریزک
بخشدار کهریزک گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی ۱۲۳ حکم قضائی برای اراضی‌ای که توسط افراد متخلف مورد تغییر کاربری قرار گرفته بود، اجرا شد.

آوای ری آنلاین: امین بابایی بخشدار کهریزک در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بخش کهریزک اظهار داشت: به دنبال حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی با محوریت جهاد کشاورزی شهرستان ری ۱۲۳ حکم قضائی (مجموعا با احکام اجرا شده در روستای سلمان‌آباد و تبائین) برای اراضی‌ای که توسط افراد متخلف مورد تغییر کاربری و تخریب قرار گرفته بود، اجرا شد.

بابایی ادامه داد: با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ از قانون حفظ اراضی کشاورزی، مجموعه جهاد کشاورزی به انضمام حوزه حقوقی اقدام به اجرای احکام قضائی کرده، مجموعا ۱۶ هکتار از اراضی آزادسازی شد و با جمع‌آوری پسماندها و برگشت به حالت اول بتواند در عرصه تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذای منطقه و پایتخت موثر باشد.

بخشدار کهریزک ضمن اشاره به این موضوع که بعضا سودجویان پس از تخریب مجددا اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌نمایند گفت: گشت‌های مستمر، متمرکز و ۲۴ ساعته‌ای که با تعامل دستگاه‌های مختلف و محوریت جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد ساخت‌ و ساز غیرمجاز در اراضی را کاهش داده اما متاسفانه یک خلأ قانونی وحود دارد.

وی افزود: اگر منبعث از خلأ یاد شده جهاد کشاورزی این توفیق را داشته باشد که پس از اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ اقدام به تشکیل پرونده‌های قضائی کنند، متخلفین با درصد جرائم و خسارت روبه‌رو شده اجازه اقدام غیرقانونی محدد را به خود نخواهند داد.

بخشدار کهریزک در پایان گفت: از حوزه‌های قانون‌گذاری و اجرایی جهاد کشاورزی تقاضا داریم به محض اجرای احکام قانونی اقدام به تشکیل پرونده‌های قضائی و برخورد با مالکین داشته باشند تا این دست تخلفات تکرار نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار