تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 21:08
1263 بازدید
کد خبر : 406

وزیر آموزش و پرورش:

نام خیران مدرسه ساز باید در کتابهای درسی درج شود

نام خیران مدرسه ساز باید در کتابهای درسی درج شود
سازمان نوسازی آموزش و پرورس از محل اعتبارات مقاوم سازی اقداماتی را آغاز کرده است که به دلیل وسعت استان تهران و تعداد بالای مدارس این اقدامات آنگونه که باید خود را نشان نداده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش برجسته خیران مدرسه ساز در احداث و نوسازی مدارس کشور، گفت: نام، شخصیت و منش این خیران در جهت الگو سازی برای نسل جوان کشور باید در کتاب‌های درسی درج شود.

یوسف نوری در حاشیه آیین آغاز به کار آموزشگاه استثنایی سپهبد شهید سلیمانی در بخش فشافویه شهرستان ری اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز با از خود گذشتگی و انفاق مال خود موجب علم آموزی دیگران می شوند که باید این روش و مسلک به خوبی به جوانان کشور انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات آمده است که هر کسی مانعی را از راه علم آموزی بردارد جزای خوبی خواهد داشت، عنوان کرد: امروز یکهزارمین کلاس درس که توسط حاج اکبر ابراهیمی ساخته شده، به بهره برداری رسید و باید  شخصیت و کردار این خیر مدرسه ساز بزرگ کشور به خوبی برای الگو سازی به نسل جوان معرفی شود.

نوری ادامه داد: اگر حضور و نقش پررنگ خیرین مدرسه ساز در کشور نبود امروز شاهد این میزان احداث مدرسه جدید و نوسازی و به سازی مدارس قدیم در کشور نبودیم.

وی در ادامه به وضعیت مدارس استان تهران پرداخت و گفت: از سال ۱۳۷۸ که مجمع خیرین مدرسه ساز تهران شکل گرفت و پس از آن هم مجمع خیرین استان تهران شکل گرفت شاهد اقدامات خوبی در حوزه نوسازی و مقاوم سازی مدارس هستم ولی کافی نیست.

نوری اضافه کرد: سازمان نوسازی آموزش و پرورس از محل اعتبارات مقاوم سازی اقداماتی را آغاز کرده است که به دلیل وسعت استان تهران و تعداد بالای مدارس این اقدامات آنگونه که باید خود را نشان نداده است.

وی با تاکید براینکه برای نوسازی و بهسازی مدارس استان تهران باید تمرکز بیشتری داشته باشیم، ابراز کرد: مدل های جدیدی برای این امر پیشنهاد شده است که پس از تایید آن اجرا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: این لایحه توسط کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی است و هیات ممیزی آن در حال تعیین شدن است که به محض تصویب به سرعت انجام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار