تاریخ انتشار: یکشنبه 24 بهمن 1400 - 18:32

امیدواریم تا دیر نشده اداره میراث فرهنگی ری برخورد قاطعی با این موضوع داشته باشد و همچنین در این خصوص رسانه ها را مطلع نماید.

متاسفانه چند روزی هست اخباری مبنی بر فعالیت غیرمجاز عده ای در محدوده تاریخی کوه نقاره خانه و کوه بی بی شهربانو به گوش می‌رسد و تنها صدایی که در این خصوص شنیده می شود از سوی دلسوزان محیط زیست و فرهنگ دوستان می باشد.

جای تعجب دارد که چرا تا به این لحظه هیچ واکنشی از سوی اداره میراث فرهنگی ری در خصوص این فعالیت های غیرمجاز و تخریب میراث فرهنگی صورت نگرفته است و همچنان این افراد به کار خود ادامه می دهند.

در همین خصوص دکتر احمد ابوحمزه ری شناس و استاد تاریخ با تمام توان در پی افشای این رخداد تلخ از طریق فضای مجازی می باشد و در پیامی این فعالیت غیرمجاز و تخریب آثار تاریخی را محکوم نموده است.

دکتر ابوحمزه در پیامی عنوان کرده: “متاسفانه امروز خبرهایی آمد که بین کوه نقاره خانه و کوه بی بی شهربانو بر روی آثار تاریخی چند هزار ساله و ثبت شده افرادی در حال احداث جاده و حفاری هستند.

” طبق قانون به آنها هشدار می‌دهیم که با هر سمت و یا پشتوانه‌ای که دارید، میراث تاریخی ری برای مردم این شهر بسیار بسیار مهم هستند و شما را به دادگاه خواهند کشید”.

وی از نهادهای مرتبط و مسئولان شهرری پیگیری سریع این موضوع را خواستار شده است.

امیدواریم تا دیر نشده اداره میراث فرهنگی ری برخورد قاطعی با این موضوع داشته باشد و همچنین در این خصوص رسانه ها را مطلع نماید.

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار