فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ایام سالروز ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در هفته جاری گفت: با اتکا به نام مبارک حضرت امیرالمومنین(ع)، ۱۱۰ برنامه فرهنگی توسط ادارات ما در طول این هفته در شهرستان ری اجرا خواهد شد.

آوای ری آنلاین: در این مراسم فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به سالروز ولادت پر برکت حضرت عبدالعظیم (ع) در هفته جاری اظهار داشت: فضای عمومی فرهنگی که در شهرری به واسطه امامزادگانی چون حضرت سیدالکریم وجود دارد، شرایط فرهنگی مناسبی را در این شهر حاکم کرده ولی کافی نیست.

وی ادامه داد: شرایط فرهنگی شهرری در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگی و معنوی در استان تهران و حتی کشور بسیار موثر بوده و باعث شده که سیل زوار و عاشقان اهل بیت (ع) به این شهرستان سرازیر شود.

باب الحوائجی تاثیر شهرری در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار دانست و بیان کرد: شهرستان ری در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بسیار موثر بوده است و ۲ هزار و ۹۵۳ فرزند ( شهید) خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده ،لذا حق بسیاری در انقلاب اسلامی دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهرستان ری محل انتشار علم و علوم دینی به واسطه وجود حوزه‌های علمیه و علمای بزرگ اخلاق که در این حوزه ها حضور داشتند بوده است.

وی ادامه داد: این گوشه ای از خصوصیات شهرری است به همین دلیل است که مقام معظم رهبری این شهر را بعنوان قبله تهران معرفی می‌فرمایند.

باب الحوائجی اظهارکرد: حال با این تعاریف قبله تهران باید شرایطی ممتاز و خاص داشته باشد. ما باید برای محتوای فرهنگی مربوط به زندگی مردم تلاش کنیم و آنرا به اقصا نقاط کشور و با استفاده از فضای معنوی موجود در این شهر نورانیت و معنویت را به اماکن دیگر انتشار دهیم و این شهر بعنوان یک مکانی که می شود از آن انرژی معنوی گرفت بین مردم معرفی شود.

خروج از نسخه موبایل
رفتن به نوار ابزار