تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 - 14:23
1027 بازدید
کد خبر : 3744

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:

چهار ایستگاه از خط ۶ مترو پایتخت تا پایان سال افتتاح می‌شود

چهار ایستگاه از خط ۶ مترو پایتخت تا پایان سال افتتاح می‌شود
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اعلام کرد: چهار ایستگاه از خط ۶ مترو پایتخت تا پایان امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

آوای ری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری در هشتاد و هفتمین نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور در مسجد حضرت فاطمه زهرا (ع) محله دیلمان این منطقه ۲۰ به همراه سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مهمترین وظایف شهرداری در کاهش آلودگی هوا یاد کرد و افزود: تست گرم قسمتی از خط ۶ مترو تهران امشب در همین راستا انجام می‌شود و انشاالله تا پایان سال جاری چهار ایستگاه این خط مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه در خط ۶ مترو تهران در چهار سال اخیر حتی یک متر اضافه نشده بود، اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری جدید، کارگاه تعطیل مترو در خط ۶ فعال شده است و از این تعداد تا پایان امسال چهار ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید و کل ارتباط بین دانشگاه تربیت مدرس و میدان امام حسین (ع) را برقرار می‌کنیم و در واقع مردم می‌توانند از شهرری تا ایستگاه شهید ستاری تردد کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیش از این قطار در ایستگاه‌های بین شهید ستاری تا دانشگاه تربیت مدرس تردد داشت، خاطرنشان کرد: سه رام قطار بین این ایستگاه‌ها تردد می‌کند که شاید روزانه ۵۰۰ مسافر نیز نداشته باشد و حالا با اتصال ایستگاه‌های میانی، این قطارها می‌توانند در کل طول خط رفت و آمد کنند.

این مسئول با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه‌های بوستان لاله، میدان ولیعصر (عج)، کارگر و هفت تیر به عنوان ایستگاه‌های پرتردد و اصلی تا پایان امسال یادآور شد: اتصال در قسمت میانی برقرار شده، ریل گذاری صورت گرفته، مشکل خط برق برطرف شده و هم اکنون کامل است.

حجت الاسلام آقامیری همچنین از هدف گذاری تجهیز ناوگان اتوبوسرانی به ۶ هزار دستگاه تا پایان این دوره خبر داد و افزود: سال گذشته در سند تغییر و تحول یکهزار و ۷۷۰ دستگاه اتوبوس از دوره قبلی مدیریت شهری تحویل گرفتیم و طی یکسال این عدد به سه هزار و یکصد دستگاه اتوبوس در تهران رسیده است و براساس برنامه مدونی که مدنظر مدیریت شهری است، مقرر شده تا پایان این دوره نسبت به افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به بیش از ۶ هزار دستگاه به‌منظور استفاده شهروندان از سیستم حمل‌ونقل عمومی اقدام شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه شهرداری تهران به وظایف خود در حوزه آلودگی هوای پایتخت عمل کرده است، گفت: در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری تهران نیست. بیش از ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری است اما متاسفانه این سازمان ها خودشان را نشان نمی دهند و حرفی هم در این زمینه نمی زنند تا کسی مطالبه ای از آنها نداشته باشد.

وی در عین حال از ایجاد بوستان و فضای سبز، مراکز معاینه فنی خودرو و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان وظایف اصلی شهرداری تهران در حوزه هوای پاک یاد کرد و افزود: شهرداری تهران از دوره های گذشته تاکنون به وظیفه خود در قبال تأمین سرانه فضای سبز که استاندارد آن عددی بین ۱۲ تا ۱۵ متر برای هر فرد است، عمل کرده و سرانه فعلی فضای سبز پایتخت در حال حاضر به ۱۶ متر رسیده است.

آقامیری همچنین به احداث و تامین مراکز معاینه فنی به عنوان دومین وظیفه شهرداری در حوزه آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چندین مرکز معاینه فنی در پایتخت فعال است و حتی شهرداری پا فراتر از این گذاشته و معاینه فنی برتر را ایجاد کرده است و به خدمات رسانی به شهر و شهروندان می پردازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار